Gå til innhold

Hvor mye er vanlig at man "får" i 30 års gave av foreldre??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat der tar du helt feil...så er litt farlig å uttale seg om ting du ikke aner...

Jeg driter i hva folk har av penger...hovedsaken er at folk klarer seg....

Og er det noe galt i å bry seg om hva ting koster??? Kanskje man selv er litt bevist..og hva man vil bruke penger på etc er jo opp til hver enkelt...

Hva skal jeg si at jeg leser av dine innlegg da..?? Negativitet??

Men sånt gidder jeg ikke å henge meg opp i en gang..bare synes det er unødvendig...

Jeg får en hundrelapp for hvert år jeg fyller av mamma. Så når jeg ble 30 fikk jeg 3000. Så når jeg fyller 31 så får jeg 3100,- osv...

Av svigermor fikk jeg 500,-. Av pappa fikk jeg 1000,-. Av bestemor fikk jeg 1000,-. Og gave for ca 500,- hver av venner.

Når man fyller rundt år så er det vanlig at man får litt ekstra..hvertfall i min omgangskrets.

Hos oss får og gir vi også litt ekstra på runde år.

Jeg får sykkel til min 30-årsdag som er like om hjørnet, og er veldig takknemlig for det.

Gleder meg til å kjøpe den til våren!

Ha ellers en god feiring, HI! :-)

Det kommer jo helt an på økonomien til foreldrene.

Til 18-årsdagen min fikk jeg et fotoaparat, det kostet nok 2000-3000, tror jeg.

Når jeg kjøpte min første leilighet fikk jeg et stuebord i innflytningsgave, så det var jeg veldig fornøyd med.

Til 25-årsdagen min fikk jeg ingenting, grunnet store økonomiske problemer.

Nå er det nesten to år til jeg fyller 30 og hva jeg får? Jeg forventer ingenting spesielt.

Annonse

Moren min gir vanligvis ca 300 i bursdagsgave til alle oss søskenene, mens hun gir litt mer på runde tall. Faren min er det litt hipp som happ med, tror ikke han har noen bestemt strategi. Vi er 5 søsken.

jeg fikk penger, 1000,- i mynt! fra mamma og pappa, ridehjelm fra ungene og en levende gris fra noen venner. + en kakeboks full av sukkerbiter til hesten jeg nettopp hadde kjøpt!

Annonse

Er enda ett år til jeg blir 30, men vet hva jeg får av mamma, for min eldre søster fikk det samme når hun ble 30. Når jeg var 20 og hun 23 fikk vi hver vår alliansering (hvitt gull) med en diamant i. Når vi ble 25 fikk vi to diamanter til og 30 års dagen venter det enda to diamanter. Og mer enn 5 steiner vil jeg ikke ha heller, så det er en kjempe fin gave synes jeg.Hva jeg får av alle andre er ikke så nøye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...