Gå til innhold

Hvor mye er vanlig at man "får" i 30 års gave av foreldre??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av pappa fikk jeg en tekstmelding (!)

Av mamma fikk jeg en gave som kostet ca 500kr tenker jeg.

Ingen i min familie som svømmer i penger, mamma og pappa er skilt og nyetablert og har ikke mer penger enn meg, så jeg forventer ikke all verden heller.

Får vanligvis 1000 kr av mamma til bursdagen min, når jeg fylte 30 fikk jeg 2000 i stedet.

Fikk 1000 av svigermor, ikke en dritt av svigerfar, 2000 av bestemor og bestefar (1000 av hver)..

500 og gavekort av søstern, og ellers det vanlige av venner og kjente, gaver for 2-300. Hadde ikke noe fest, ba bare inn til kaffe og kaker, da det var 2 mnd igjen til termin.

Fikk så mye penger pga jeg ønsket det som bidrag til barnevogn. Ville heller ha det enn gaver.

Samme var det med sambo da han fylte 30, bortsett fra at han faktisk fikk gave fra faren sin da, en øks kjøpt på Europris til 49,50... Kjiip figur det der..

Annonse

Vi fikk 10 000 kr med svigers, ble 30 begge to i fjor. Det var bursdagsgave og innflytningsgave i ett, siden vi nettopp hadde kjøpt hus. De har mye penger, så de har råd til det, likevel syns jeg det ble altfor mye.

Mamma og pappa har en mer gjennomsnitts-økonomi og av dem fikk vi gaver for ca 1000 kr på hver.

Kunne jo tenke meg at det var noen her inne som måtte kommentere innlegget..og sånn er jo folk bare her inne...

Hvorfor ta alt så bokstavelig.???? MÅ jo være utrolig slitsomt..

Var mer et innlegg for å høre hva de som har vært i 30 års lag har gitt og hva dem har fått de som har fylt 30....

Tror ikke det finnes noe "mal" på sånt...spørs hva som er "kultur" i familien... Har ennå ikke fylt 30 og forventer egentlig ingenting spesielt til den dagen heller...synes vi får så mye hjelp og gaver ellers av foreldrene våre.

AKkurat ja...takk for at du tok det tid til å svare på en ordentlig måte..neijmen ikke alle som gjør det her inne..

Nettopp noe sånt jeg ville høre..!! Så da ser jeg jo at du fikk litt mer av foreldrene dine enn til vanlig bursdag..:)

Så klart det ikke finnes noen mal på sånt..ikke det jeg er ute etter heller....

Jeg forventer heller ingen ting, annet enn at de gode vennene våres kommer i festen...:) Det betyr mest!

Men hadde blitt skuffet om jeg ikke fikk en gave av foreldrene mine...om den så koster 200 kr eller 4000 liksom..

Nå skal det så sies at jeg ikke fikk burdagsgave av dem i fjor..av visse årsaker så blir spennende å se...

Nei, det er ikke spesielt slitsomt. Men om du plages av at folk ikke skjønner hva du vil si kan det jo hende du bør begynne å skrive det du faktisk mener.

Det er forøvrig irrelevant om du spør om hva som er vanlig som i gjennomsnittet eller hva som er vanlig i andre folks omgangskrets - siden det neppe vil få deg noe nærmere å vite hva som forventes/settes pris på i din krets. =)

Annonse

Jeg fikk 200 kr. av pappa og nada av moren min (foreldrene mine er skilt). Har ikke fått bursdagsgave av moren min og stefaren min på 3 år nå. Har vel flaks som får julegave. Søkene mine får bursdagsgave selvsagt.

Jeg forstår ikke at du gidder å ta deg tid til å svare på innlegget en gang jeg da...og takk gud for at du hele tiden klarer å formulere deg på best mulig måte..NOT..

Takk for at du gidder å bruke energi...men det er vel nettopp slike komentarer du liker å skrive...

fikk 300 av mamma, og det var alt. er ikke vant med å få gaver, tror ikke mannen min ga meg noe. vi glemmer alltid gaver til hverandre.hehe.. (gir ikke noe til jul heller) men vi er flinke til å gi til ungene, da.

SÅ fint å høre hva dere har fått..og bursdag for meg..betyr egentlig ikke så mye..men synes det er litt spesielt å fylle 30 da..må jo si det..

Ikke dermed sagt at man venter en haug med gaver...hovedsaken for meg er at de jeg har invitert til burdagsfest kommer....det setter jeg mest pris på...

Vi reiser 250 mil...for å feire denne burdagen i sammen med venner!:)

Spetakkel...

Kunne ikke tenke meg at du var enig med meg..hehehehe..

Og jeg er veldig enig med deg i at det er tanken som teller....og det er jo nettopp det jeg skriver lengere ned her også..men å lese...det er vanskelig det....

Helt klart...derfor jeg har valgt selv å bruke penger på å komme meg nedover til barndomsstedet mitt...for kan ikke forvente at alle våre venner der nede ville brukt mange tusen på å komme hit vi bor nå...

Og svaret ditt...varmet virkelig hjertet mitt..:)

Tusen takk!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...