Gå til innhold

Gravid etter hormonspiral!


ainapost

Anbefalte innlegg

Hei!

Grtaulerer alle sammen med den lille spiren i magen! Jeg venter nr 3 og gleder meg stort! Det kom litt brått på. Tok ut spiralen i begynnelsen av desember og er altså blitt gravid allerede. Veldig overraskende på oss siden vi har brukt lang tid på å lage nr 1 og 2. Ett år på hver!

Er ikke helt sikker på hvor langt på vei jeg er, men skal på UL på mandag. Det eneste som er sikkert er at jeg er forferdelig kvalm og uggen og har sinnsykt vondt i puppene. Har ikke hatt det så tidlig med de to andre. Noen som vet om det er større sannsynlighet for tvillinger når man blir gravid så raskt etter å ha tatt ut spiralen? Mener å ha lest noe om at det løsner flere egg med en gang før det normaliserer seg......

Blir veldig takknemlig for svar hvis noen har en formening!

Lykke Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Gratulerer med graviditeten!!

 

Jeg tok ut hormonspiralen i november og ble gravid i desember. Fikk litt sjokk over at det gikk så fort!! Da jeg tok spiralen ut spurte jeg legen min om en del ting. Han fortalte at jeg sikkert ikke ville bli gravid den første mnd, siden kroppen mest sannsynlig vil inneholde en del hormoner selv etter den er tatt ut. akkurat som ved slutt på p-piller. Men bare den første mnd var gått var alle hormoner ute og det var stor sjans for å bli gravid.

 

Han sa ikke noe om flere egg som løsner samtidig som igjen fører til større sjans for tvillinger. Det har jeg aldri verken lest ellet hørt om! Og så mye som jeg leste om spiralen og så mye legen fortalte er det rart jeg ikke har hørt om det, hvis det skulle være stor sjans for tvillinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...