Tospann Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har fått konstatert at babyen i magen har vannhode, og har lyst å komme i kontakt med andre i samme situasjon. Jeg har termin i slutten av mars, men det blir planlagt snitt 3-4 uker før termin. Blir glad for alle svar! c``,)
NormaJean Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 jeg har ikke et barn med det, men har jobbet innenfor nevrokirurgi, så du kan godt sende meg en PM hvis du lurer på noe ang HC.
Hannech Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Jeg har en jente som nyfødt fikk hjernebetennelse. Dette gjorde at spinalvesken som skal transporteres fra hode og til magen ikke fungerer helt som det skal. Hun fikk da operert inn en shunt (ventil) med slange ned til buken da hun var ca. 2 måneder. Alt fungerer kjempefint. Er på årlig kontroll m/ CT røntgen annen hvert år.
Tospann Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2008 De fant dette ut da jeg var på ordinær ul, jordmora sa da at det var litt mye vann i hodet, og at hun syns hun så litt lite til hjernen til babyen. Ble henvist til ul-spesialist 3 dager etter, hvor vi fikk dette bekreftet 100 %. I tillegg tok vi samme dagen fostervannsprøve for å utelukke kromosomfeiler, noe som heldigvis ikke var tilstede. Er en ganske sjelden tilstand med kun vannhode, og ikke ryggmargsbrokk. Vi har fått vite at gutten vår blir operert innen 3 uker etter fødsel, og får da innlagt shunt. Men, Hanneck, når barnet er normalt, skal ikke spinalvæsken tas opp i ryggmargen, og på toppen av hjernen, det er bare ved innlagt shunt at det går til magen...? Er jenta di gammel nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå