Gå til innhold

Tvillinger og tøybleier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare høre m dere erfarne..he he

Jeg har tvillinger på 1 år nå, og har hele tiden brukt bruk og kast bleier,.. men den ene jenta reagerer til tider på bleiene. Gikk over til pampers, men da ble det sopp og hele pakka,... tilbake til libero igjen, men stadig blir hun sår, og vi bruker masse salve.. Inotyol ol.. Ikke bare bare for huden det heller.. Og over laaang tid,, Fysj..

Tanken har slått meg lenge.. men siden de er 1 år, nå, er det FOR SENT å begynne m tøy bleier nå? OG ev hva bør jeg kjøpe, hvor, og hvor mange, siden jeg har twins...

Er helt uerfaren, men noe bør jeg gjøre.. ihvertfall m søppelen.. Er jo utrolig masse av det m mange små.. Har dessuten enda ei jenta på 3.. Heldigvis uten bleie.. Hehe..

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri for sent! (kansje litt sent dersom barnet har sluttet med bleie...jaja:) Vi har nettopp begynt med tøybleier vi, da snuppa var 9 mnd. Ta deg en tur inn på tettinntil.no, der får du svar på alle spm dine, og linker til alle butikkene (pluss omtaler av de ulike bleiene).

Tror de anbefaler minst 20 bleier pr barn, men det kommer jo ann på hvor ofte du vil vaske....vi har 20 (tror eg) og eg vasker ca 2 ganger i uka. Så er jo spm om du vil ha formsydd, alt i ett, lommebleier osv....info om alle disse finner du på tettinntil.no:) (eget tøybleieforum du kan melde deg inn på)

De som selger tøybleier her i norge (nettsider) er iallefall

krusedull.net

bleieboden.no

kenguruloftet.no

stellerommet.no

og andre......

its a jungle out there, lykke til!

Skrevet

Det er ikke for seint nei, snuppa mi begynte nå (mest siden jeg begynte med knøttet ) og hun er 2 år. Lurt å melde seg inn på tettinntil.no der får du masse info og kan også kjøpe fine brukte ting. Ellers så har de også gode bleiepakker på finn.no

Vil veldig anbefale bleieboden.no hun som driver den er kjempe hyggelig og gir utrolig bra service!

Skrevet

Jeg har tvillinger på straks 6 mnd. Vi begynte med tøybleier da de var 3.

Jeg har ca 20 bleier tilsammen, men da regner jeg ikke med gas og flanellsbleier da disse brukes mest som gulpekluter.

Jeg vasker hver dag, ca 10-12 bleier om dagen, da er wetbagen (posen jeg oppbevarer bleiene i) full uansett.

Har likevel planer om å kjøpe noen til, det er så mange fine farger og design...

Hvis jenta di er mye sår kan det hende du skal prøve bleier med naturmaterialer inn til huden.

Tror jeg vil anbefale formsydde, med ulltrekk utenpå. Da får huden puste godt.

Ellers stemmer jeg i med de andre, meld deg inn på tettinntil.no og søk medlemsskap i tøybleieforumet. Der får du masse hjelp, og kan lese andres erfaringer. Ingen spørsmål er for små eller for store :)

Lykke til!

Skrevet

prøv first prise bleiene, de er de aller beste bruk og kast bleiene, har prøvd alle...

men tøybleier skal viss være det aller beste, vurderer å kjøpe/lage, men er litt misstenksom til om de er like tette som kjøpebleier og om det blir mye ekstra arbeid:)

venter nr 2 nå, da blir det to bleie unger, viss det blir mye ekstra arbeid trur eg ikke det blir aktuelt:) du har 3 barn på 2 år...phu:) får 2 barn på 19 mnd og syntes det er mye:) (vi ønsket oss to tette, men det blir nok travelt)

Skrevet

hei, jeg begynte med TB på mine jenter da de var 8 mnd. og det funker supert, har ca 30-35 lommebleier til dagbruk(fuzzybunz og Bumgenius), og en 8-10 formsydde(huggles og bamboozle) og 4 PUL-trekk og 2 ullbukser(skal få 2 til). + masse brettebleier og noen bambus innlegg som ekstra innlegg, da mine nå er 2 år og tisser ighjennom det innlegget som følger med lommebleiene.

er det mer du lurer på, anbefaler jeg bleieforumet på tettinntil.no. masse info!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...