Gå til innhold

vet at dere får slike spørsmål og er sikkert lei av det,men er det noen som orker å svare en gang til?

maria isabell

Anbefalte innlegg

er i uke 6 og eg ser magen alle rede...

sist var den slik i uke 18...veldig rart...livmoren er jo bare en tennisball nå...tenker at det må minst være 3 der inne...litt spøk, men har lurt på om det er 2...veldig rart å oppleve dette når det tok så lang tid sist, vet at en ser magen tidligere på nr 2,men så tidlig i forhold til sist??? hvor tidlig kom magene deres?

Fortsetter under...

Magen kommer ofte tidligere med nr 2 og enda tidligere hvis der er to eller flere. Selv begynte jeg med mammaklær i uke 10, da var det helt umulig å kneppe vanlige bukser.

Foreslår at du går på tidlig UL så trenger du ikke å lure på om du har mange barn der inne, og om der er to så er du velkommen i "klubben".

tusen takk for svar:)

det var veldig snillt av deg:) bare fekk så sjokk når eg såg at magen hadde vokst SÅ tidlig...det er nok en, men begynner jo å lure...såg du noe til magen i uke 6?

helt siden eg var liten har eg ønsket meg en tvillingsøster el bror, viss noen av mine barn skulle være så heldig, blir eg veldig glad, selv om eg har lest hvor vanvittig tøfft dere har det, ikke lett å gå gravid med tvillinger, blir jo litt skremt av denne magen, da...

leste blandt anna innleggene til mamma...fekk vondt inni meg da eg leste hvordan hu hadde det..har du hørt noe fra henne? er litt bekymret for hu...

Hei

Hadde innvendig ul i uke 6. De bare fører en stav opp i skjeden så de kan se fosteret/fosterne. Det er helt smertefritt:-)

Musklene slapp taket og magen "fallt ut" rundt uke 8 på meg. Tror tidligere svangerskap må ta mesteparten av skylda for det!!

Lykke til:-)

det er sikkert det, er jo bare 11 mnd siden sist...men det var bare så store kontraster i forhold til forrige gang...måtte bare spørre, takk for svar....bare tanken på å ha noe inni der nå gjør meg dårlig...har vondt over alt:) hihi...skulle det komme 2 nå så hadde det blitt ganske så travelt med 3 minier:) vi har iallefall kjøpt stort hus:) det er nok bare en men, er litt skremt allikevell...

Annonse

Vil bare anbefale det samme som over her... få det sjekka! Vi gjorde det.. og tidlig mage, sterk kvalme, masse vondter og sterk tro påa t det er 2 i magen ble bekrefta på privat ultralyd i uke 10. Alt for lenge å vente til ordinær ul i uke 18-20.. jeg er i uke 18 nå og uten privat ul tror jeg det hadde vært vanskelig å få den sykemeldinga jeg trenger fra legen... Er nemlig allerede 50% sykemeldt...

Jeg er tvillinggravid, på økologisk vis (hjemmelaget u hjelp av hormoner) og ingen tvillinger i nær slekt...

Lykke til! jeg har 2 barn fra før og er veldig spent... Man vokser heldigvis med utfordringer...

har veldig vondt(opphovnet) puppene er så vonde... og er svimmel, beina er så slapp at de kan nesten knekke sammen...

gleder meg og kvir meg til ul i uke 9:) vi får se, det er sikkert 1 og da kommer eg til å føle meg så dumm som trudde det var to...skulle det være to blir eg livredd...selv om eg alltid har ønsket meg tvillinger...huff, blir godt å vite...

:) du skal da ikke føle deg dum, tror det er ganske mange av oss som hadde en liten mistanke... Jeg merket at symptomene var utrolig mye sterkere denne gangen enn forrige gang, pluss at jeg våknet på natten da jeg var 8 uker gammel fordi jeg hadde lagt meg på magen!! Det var skikkelig ubehagelig og jeg kjente livmoren helt oppe ved navlen. Men - så vet jeg også et tilfelle om ei anna som vi var sikre på måtte ha mer enn 1 barn i magen, hun så skikkelig gravid ut da hun var kun 12 uker - der var det bare 1. Dakar, hun ble skikkelig skuffet for hun var sååå overbevist selv om at det var 2 og gledet seg til det :)

Men, du må nok bare vente til UL i uke 9 - lov oss at du forteller hvordan det gikk da - masse lykke til :)

takk for svar...

kan jo bare være at magemusklene ikke er det de en gang var...men har hatt ganske flat mage etter fødselen for 11 mnd siden og nå er den sjokkerende stor i forhold til 6 uke...syntes bare dette var så rart...blir gal av å ikke vite....er jo litt skummelt viss det skulle være 2...vi ønsker oss mangen barn så det skulle gå fint...skal gje beskjed,men blir kjempeflau viss det bare er en:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...