Gå til innhold

Spør her, vil være anonym

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skjer når man presser før man har full åpning og pressrier. Hadde en lang fødsel, og husker at jeg prøvde meg på det når jeg var så grusomt lei....

Fødselen endte ikke særlig bra en del timer senere. (Har helt frisk unge altså!) Men jeg tenker på om det var dumt gjort av meg, eller om det ikke gjorde noe til eller fra?? Føler meg utrolig dum, men jeg var ALTFOR lite forberedt til fødsel, og fikk lite og dårlig oppfølging på føden... Håper ikke jeg gjorde ting verre...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136468074-sp%C3%B8r-her-vil-v%C3%A6re-anonym/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er økt risiko for å revne ja dersom du presser ut ungen før du har full åpning. Ei venninne av meg gjorde det og hun revnet inni livmora og måtte sporenstreks på operasjon etter fødselen, blødningene ville ikke stoppe. Mistet 2 liter blod så det var ganske kritisk.

Men jeg tror ikke det har noe å si for neste fødsel. Tror det er vanskeligere å holde igjen når trykketrangen kommer med nr 1. Når nr 2 kommer så vet man jo hvordan det føles og er litt mer forberedt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...