Gå til innhold

Om å jobbe på asylmottak!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere? Skal de ansatte (etnisk norske) kle seg i forhold til de religionene de ulike asylsøkerne har? Skal de la vær å gå kledd som de ellers ville gjort på en vanlig kommunal jobb, og heller kle seg slik og slik for å ikke såre, provosere osv og heller ta hensyn til de som bor der? Eller skal de som bor på asylmottaket respektere de ansatte og Norgeskleskoder, og godta at de som jobber der går kledd som de vil (vel å merke "velkledd", og ikke i bikini ol). Men det man vanligvis går i på jobb (kontor, kommune, bank ol).

Blir spennende å se hva dere syns :-)

Skrevet

Dette er det dårligste forsøket på å skape en debatt på et ikke-eksisterende problem jeg noen sinne har sett...

Kjenner jeg noen som jober på asyl-mottak? Ja. Ikler hun seg burka for å ikke "provosere" asylantene? Nei. Har asylantene noen gang følt seg støtt? Nei. De er i grunn bare glad for å være her og håper at de slipper å være redd for å få en bombe i hodet...

Skrevet

Tviler på at en "kommuneansatt-uniform" hadde provosert noen på et asylmottak... Det er vel få som gå på jobb halvnakne, så da trenger man ikke gjøre det på asylmottaket heller.

Skrevet

Tror du ikke dette er en realitet? Jeg har hatt min første dag i praksis i dag, og jeg er kvinne, og jeg fikk restriksjoner på hvordan jeg skulle kle meg i de 5 ukene jeg skulle være der!!!!

Jeg fikk helt sjokk, for å være helt ærlig. For jeg trodde da at jeg kunne gå i det jeg ville i mitt eget land. Men NEI da. Så du provoserer meg faktisk litt når du sier at dette er et ikke-eksisterende problem. FOr det vet du tydeligvis ikke noe om!

Jeg kommer til å respektere lederen på dette asylmottaket, og at han sa det. Men jeg syns IKKE det er rett!

Men det er i grunn DU som provoserer meg mest. For denne mannen gjorde det kun for å ta hensyn. Selv om jeg ikke er enig i det. Mens du, du sier at det jeg sier er unødvendig å skape en debatt om. Og det er det absolutt ikke.

Skrevet

Hvilke restriksjoner har du fått da?

Skrevet

Og jeg snakker ikke om burka eller lettkledd. I dag gikk jeg i vanlige høye støvletter (som "alle" har nå), trange bukser som er nedi støvlene, og en tunika (ikke helt oppkenppet til halsen, men heller ikke noen kløft syntes, vanlig i halsen vil jeg si). Men dette var ikke OK. Ei heller så mye smykker kunne vi ha. Jeg hadde ingen på meg i dag, så det var ikke meg han brukte som eksempel da......... Men det var fler av oss (vi var 7 tilsammen) som reagerte. VI i bilen hjem snakket om det, og alle syntes det var rart. For uansett hvilken begrunnelse lederesn hadde (han kom ikke med noen), så syns vi at de alle der burde respektere oss, hvordan vi kledde oss, og at sånn er det lov å kle seg i Norge.

Skrevet

På skolen der jeg jobber går ingen lærere med singlett eller bare skuldre på sommeren. Det er en uskrevet regel som lager et skille mellom oss og elevene. Men jeg ser ikke at det er noe problem. med mindre enn at du skal være dekket fra håndledd til ankel og hals ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Hm - høres underlig ut. Det er da flust av muslimer som tripper rundt i høye hæler (for jeg regner med at det er muslimene som er "problemet"). Enten så overdriver du historien - eller så er lederen der litt spesiell.

For øvrig har vi samme type uskreven regel hos oss som Doppler beskriver.

Skrevet

Jeg tror det var han lederes som var veldig spesiell. Problemet er at vi ikke tør å si i fra, for ingen av oss har jo bestått noen eksamener ennå. Og å gå inn i en diskusjon med han allerede etter 1 dag, det blir litt drøyt egentlig. Men hadde jeg skulle jobbet der fast, så hadde jeg nok reagert. Men de kvinnelige ansatte der kommenterte det ikke i det hele tatt. Vi spurte dem ikke heller da.

Skrevet

For å si det bare. Det var ikke høyhælte støvletter. De hadde lav hæl, men de var høye som at de gikk opp til knærne :-)

Skrevet

Det spiller vel ingen rolle. Har han ikke sett hva snellene går med under burkaen eller? Der er det både sminke og høye støvletter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...