Gå til innhold

Mulig det da? Han vil ikke melde flytting!!

Anbefalte innlegg

Vi eier leiligheten sammen, og skal legge den ut for salg. Inntil da vil han beholde denne adr.

Han har flyttet ut, og jeg er da enslig forsørger. Men jeg får ikke økonomisk hjelp fra nav fordi vi har samme adr.

Hva gjør jeg?

Og er det mulig å nekte å melde adr endring da? Slik jeg ser det er det ingen big deal for han..

Fortsetter under...

Du kan ringe folkeregisteret og opplyse om hans nye adresse, og si at han nekter å endre adressen. Da vil han få brev om dette i posten av dem, og frist på å endre adresse før han bøtelegges. Man har plikt til å endre adresse senest 8 dager etter flytting mener jeg...

Dersom han er student gjelder andre regler, men antar han er i jobb og kanskje vil ha skattefradrag for reiseavstanden til jobben..? Utrolig ego i tilfelle.

Min eks nektet ikke å melde flytting, han bare "glemte" det hele tiden. Så jeg fikk bare naboen til å underskrive på hvilken dato han dro, og tok det med til NAV. Samtidig sendte jeg ham en kopi av flyttemeldingen jeg sendte for ham til folkeregisteret.

Sitat fra siden til skattedirektoratet:

Skrevet følgende sitat i begynnelsen av saken: Fra 1. januar 2008 er Skatteetaten organisert som skattekontor i fem regioner. Dagens likningskontor, skattefogdkontor og fylkesskattekontor samles i én organisasjon regionalt: skattekontoret. Skattekontoret kan behandle saker for hele landet innenfor alle virksomhetsområdene.

Brosjyren blir oppdatert med riktige kontornavn i løpet av 2008.

Innen 8 dager etter flytting må du melde fra til skattekontoret.

Flytter du innenlands kan du levere flyttemeldingen på internett. Flytter du til eller fra utlandet må du lever flyttemelding på papir.

Legg merke til - 8 dager!!

http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=5161&epslanguage=NO

Ja, ikke sant! Skjønner ikke hvorfor han gidder å være så vanskelig, han får jo bare ris på egen bak.

Han har ingen fordel ved å ha adresse her, men ulempe for meg. Men har vitner på at han har flyttet ut den gitte dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...