nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Fikk i formiddag brunlig utflod, og dro til legen.. Hun sa at det kunne være normalt med sånne blødninger så tidlig i svangerskapet, og at jeg kunne ta en ny test torsdag for å se om HCG-nivået mitt fortsatt er oppe. Slo meg aldri til ro med det svaret, og nå i ettermiddag har jeg småblødninger hele tiden. Ikke så mye at det vises i truseinnlegget, men sånn at det er rødrosa og slimete på papiret... Har hatt slike mensmurringer hele svangerskapet så langt, og nå er dem kraftigere. Er ca 9 + 5. Noen som har opplevd lingnende uten at det har vært SA, eller..? Håper noen har litt erfaring å komme med. Syns det er så ekkelt å gå rundt å ikke vite..
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Vet ikke om det er så mye til hjelp, men min SA begynte med smerter som ble sterkere og sterkere, og blodet bare rant, i strie strømmer... Hadde blødd tidligere, men skjønte fort at dette var annerledes! Var ikke i tvil, alt ble bare annerledes, før det begynte å blø, smertene var ikke så sterke enda, men kom i tak og var bare annerledes og feil liksom... Var 9+4 når jeg mistet... Forhåpentligvis er det bare en blødning du har! Masse lykke til, og fortell hvordan det går da... Skal sende gode tanker jeg
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Det var nok en SA jeg hadde ja... Uff! Begynte å striblø rundt midnatt igår, og i 3-tiden våknet jeg med helt forferdelige smerter!! Dro på legevakta, fikk sjekk og UL der, og i 9-tiden var jeg inne på gynekologisk poliklinikk. Fikk dra hjem litt før tolv.. Trøtt og utslitt. Og trist over det som har skjedd! Men det er jo naturens måte å "rydde opp" på.. Så får bare prøv igjen når vi er klare for det, og håpe at det er vår tur da Lykke til du!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 ÅÅÅ, kjempetrist Tenkt på deg i hele natt jeg nå... Høres ut som du har rett tankegang da, med at det nok er det beste! Er ikke så lett bestandig, syntes jeg, men vi prøver da! Har du/dere tenkt å prøve på nytt etterhvert også kanskje, greit å ha noen i samme situasjon å "følge litt med"... Kanskje vi kan prøve sammen Når du/dere er klar for det da selvfølgelig, ikke noe hastverk, altså. Masse lykke til uansett!! skal fortsette å sende avgårde noen gode tanker jeg, får bare håpe de hjelper i ei tung tid...
pocahontas31 Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Forstår hva du mener..har gått rundt å lurt nå hele helga fordi jeg begynte å blø på lørdag..litt sånn mens aktig. Men så gikk det over på søndag, ingenting på mandag, også litt mer på tirsdag. I dag onsdag, har jeg vært hos legen som mistenker SA men kan selvfølgelig ikke si noe sikkert. Så i morgen er det ultralyd. Er veldig klar for å få vite helt sikkert hva situasjonen er Er jo i utgangspunktet 5+3 dager på vei så det er jo ikke så langt, men det gjør noe med fokuserings evnen i hverdagen å ikke vite. Men som legen sa da jeg spurte i dag om det var mest sansynlig at jeg hadde hatt en SA ; "man skal aldri, si aldri! " Så får man heller bare ta det som det kommer
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2008 Er ikke alltid så lett med den tankegangen nei... Uff. Er fortsatt veldig trist og sliten. Men har en fantastisk støtte fra venner, familie og kjærste! Og gode tanker fra deg hjelper veldig i denne tunge tiden. Er sykemeldt i 10 dager fremover da, sånn at jeg kan komme meg ordentlig psykisk før hverdagen starter på igjen. Det tror jeg blir godt, få litt tid til å bearbeide osv. Legen sa at det kunne være lurt med en mens før man begynner å prøve. Sånn at livmora får trukket seg tilbake. Også etter det, har vi veldig lyst å prøve på nytt Må jo bli vår/deres tur en gang også Hadde vært gøy å "fulgt litt med" på noen i samme situasjon ja! Skal oppdatere deg når første mens er ferdig Blødde du forresten lenge etter SA? Fikk vite at d kunne være mellom 1 og 3 uker... Uff, høres slitsomt ut om d nesten blir en mnd... I mellom tiden får du/dere ha massemasse lykke til!!
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 Jaaa, absolutt...det gjør virkelig noe med fokuserings-evnen i hverdagen. Jeg gikk bare en dag da, fra formiddagen til kvelden, uten å vite. Men likevel.. Og stakkars deg som har gått såpass mange dager. - Jeg krysser fingrene for deg i morgen på UL! Man skal aldri, si aldri nei Så jeg håper at det går bedre i ditt tilfelle. Du får si fra hvordan det går. LYKKE TIL Sender deg mange varme tanker!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 10. januar 2008 #8 Skrevet 10. januar 2008 Hei igjen Blødde i sånn ca ei uke, etter det gikk jeg over til truseinnlegg bare. Men blødde veldig mye de første dagene, men det lettet mye da babyen kom ut, noe vi desverre måtte se Blir litt forvirra av disse legene da, vi fikk høre at vi godt kunne prøve igjen, fordi kroppen var mer motagelig og åpen for en graviditet rett etter å ha mistet, og at man uansett ikke blir gravid på nytt før kroppen er klar for det. En mens var bare for å hjelpe til med å fastsette termin, og at man skulle få roet seg litt psykisk... Men ser jo maaaaange her inne som har fått høre noe annet Men det er jo uansett for seint, vi er godt i gang med ny prøving vi, er vel bare det som passer best for oss akkurat nå! Får håpe syklusen din kommer fort igang igjen da, gleder meg til å høre hvordan det går med deg og dere Kjempegreit å prate med noen som vet hvordan det er å miste, det blir ikke helt det samme når man ikke har opplevd det selv... Lykke til igjen
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2008 Uff Så dere virkelig når fostret kom ut?? Gynekologen sa at jeg mest sannsynelig ville komme til å se en slags "klump", for hun kunne se på UL at det som var igjen lå helt nederst i livmorhalsen min og var på tur av seg selv... Men har ikke sett noe til det enda! Har fortsatt mye blod og store bind da. Og det var gynekologen som sa vi burde vente med å prøve til etter en mens.. Mens fastlegen min sier at det ikke er noe problem å begynne å prøve så snart blødningene stopper.. hmm. Forvirra vi nå Vi må bare ta det som det kommer når jeg slutter å blø tror jeg. Ikke sikkert vi er klare da, og vil vente til mens kommer. Men kansje vi er klare og begynner å prøve med en gang Håper hvertfall at alt går rimelig fort! Kjenner allerede at jeg begynner å bli lei av å blø etter disse 4 dagene (Har vanligvis bare en liten mens i 3-4 dager så) Og igjen masse lykke til med deres prøving Gleder meg til å høre hvordan det går!
pocahontas31 Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Hei ! Ja det var nok som jeg fryktet. Ingen baby å se. Men til tross for det så er jeg ikke sååå lei meg for på ultralyden fikk jeg i hvertfall bekreftet at alt var som det skulle være. Ingen rester som skulle ut eller noe, og at jeg mest sansynlig er ferdig med å blø. I tillegg så var legen så grei og forklarte så mye av det jeg fikk se på skjermen så opplevelsen ble tross alt positiv. Jeg hadde visst mange eggposer og mange sjanser igjen Og ellers var alt som det skulle være Så da er det bare å prøve igjen!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Desverre fikk vi se den lille da den kom ut, en veldig, veldig liten baby, med ansikt og hender, og en liten navlestreng. Vi hadde en forferdelig sykehusopplevelse, og sånn sett er jeg glad det som skulle ut kom av seg selv... Ville ikke at den forferdelige studenten skulle tatt b ort den lille, ikke et hyggelig menneske! Kjempefint å se at andre har en positiv opplevelse av sykehuset da, det trenger vi virkelig. Selv kommer vi til å klage på behandlingen vi fikk, feilbehandling kalte rettshjelpa det (ble anbefalt å klage av fastlegen altså...) Kreps, ta det som det kommer, når dere føler dere klare Ikke å bli klok på disse legene, er visst ikke noen fasit, må bare stole på magefølelsen om at man er klar selv. man kjenner jo sin egen kropp best! Lykke til igjen alle sammen.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2008 Å så flott at det er flere som har positive opplevelser på sykehuset da Hadde selv med flinke og gode leger å gjøre da jeg hadde min SA. Men jeg leser her inne at det er veldig mange (inkl det dere opplevde Christiane), som har forferdelige opplevelser på sykehuset med umenneskelige og uempatiske leger... Og slike folk skulle ikke vært leger!! Det kalles virkelig feilbehandling syntes jeg! Ikke akseptabelt..! Men bra at dere er ved godt mot jenter Dette går bra, alt ordner seg til slutt KJEMPE MASSE LYKKETIL! Og stooor klem fra meg - Gleder meg til å "følge litt med"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå