Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 hvor lenge ammet dere? jeg får to tette med 16mnd mellom og er spent på hvor mye kroppen vil tåle.. har lyst å amme lenger enn sist gang, da ammet jeg i 6mnd. Var nødt å stoppe pga vekta/helsen min og fordi sønnen min ble for vant til flaska som gikk fortere enn det jeg ga. Håper det går bedre denne gangen da, bare jeg har nok melk å gi. Er det uheldig for kroppen å amme lenge dersom man får to tette?
*tornerose* Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Det er ikke uheldig for kroppen å amme lenge. Jeg har ammet mine 2 barn nokså lenge (til de var 2 år). MEN du nevner noe om at du måtte stoppe sist pga. vekt og helse (da spørs det hva dette innebærer). Hvis du er veldig tynn og går ned i vekt må en jo tenke på en selv oxå og da bør du ta det opp med legen din.
jeano med nr.4 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ammet minstegutten min i nesten tre år, ca en mnd etter jeg sluttet å amme han ble jeg gravid med denne. Kanskje lurt å ta litt ekstra vitaminer ol. Men amm i veg det er supert for babyen din
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2008 #4 Skrevet 10. januar 2008 Kroppen din takler det helt fint så sant du spiser sunt. Jeg har 14 mnd mellom mine 2 og ammet dem begge to uten problemer.
magj Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Amma de to første i ett år hver. Det er 1 år og 8 mnd mellom dem. Tvillingene amma jeg ca 10 mnd, de fikk tillegg også. Går bra når du eter sunt, drikker mye og sover godt
lilleluna7 Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Hei! Amma den første i 1,3 år, da ble jeg gravid med nr to. Henne ammet heg i to år og en mnd. Helt topp syntes jeg. Håper på lang ammetid nå også :-)
Shiny84 Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 jeg har barn med 15 mnd mellom, ammet 1ste mann til 8mnd, da ville han ikke ha mer, melka mi ble mer bitter, ettersom jeg ble gravid igjen når han var 6 mnd, tror jeg da, den ble liksom mer salt, mer råmelk aktig igjen, så han sluttet helt av seg selv.. Ammet nr 2 i 5mnd, hun var så sulten å hadde økedøgn annenhver dag synes jeg så begynnte med morsmelk erstantning og grøt.. håper på laaaaaaaaaaaaang ammetid med neste mann, kjempefin slanke hjelp vettu!!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå