Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge bare lest her inne og nå vil jeg gjerne bli litt mer aktiv. Jeg og min samboer har ett barn og ble da lett gravid. Da vi ønsket oss en til for et år siden ble jeg også fort gravid, og abortere tidlig. Etter det har det skjedd lite. Gynokologen sier at alt er normal og fint, men jeg er noe usikker fordi jeg har aldri hatt positiv eggløsningstest. Ikke skjønner jeg noe. Kan man ha regelmessig mens uten at kroppen slipper egg? Eller kan det være at alle ikke får positive tester? Ikke skjønner jeg stort.Har hatt to pergo kurer, den ene gangen kjente jeg eggløsning noe volsomt, men da hadde jeg ikke noen test som kunne bekrefte det. Nest kur kjente jeg ingenting og fikk ikke noe utslag på test. I tillegg til dette er sædprøven til mannen min dårlig.

Akk jeg begynner å bli ganske lei. Blir veldig glad for om noen vil eller kan dele lignende erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har og bestandig hatt sånn noenlunde regelmessig mens, men jeg har ikke el hver mnd.

Dette fant jeg ut da jeg måtte ta blodprøver hos legen over 3 pp.

Har og gått på pergotime, og har merket det jeg tror er el. Kjennes slik ut, men så kan man jo ikke utelukke bivirkningene av produktet heller.

Sædprøven til typen var dårlig første gangen, men han måtte tilbake å ta en ny prøve etter 3 mnd. Da var den helt fin. Det kan være så lite som en forkjølelse som gjør utslag på sæden.

Vi har prøvd å bli gravid i over 3 år, så fikk jeg utskreven metformin og pergotime til gyn, og da ble jeg gravid med en gang. Bare så synd at jeg mistet i uke 7...

Har nå fått syklusen tilbake og er i en pp med både metformin og pergo igjen. Så blir spennende å se om en ukes tid om det skjer like kjappt denne gangen:)

Men....søstern min og typen hadde prøvd i ett par år, så fant de ut at han hadde dårlig sædkvalitet. Alt var bra med søss. Så fikk hun metformin og pergo og ble gravid, og alt gikk bra:)

Skrevet

Akupunktur kan gjøre at svømmerne til mannen blir bedre og kan hjelpe deg til å få eggløsning..regner med dere tar alle de vanlige vitaminene også?

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svarene deres.

Jeg har ikke tatt blodprøver ang eggløsning, men legen sier v ultralyd at det er flere egg til modning og at alt virker bra, samt at jeg noen mnd kjenner eggløsningsmerter. Var en tur på Volvat og skal starte behandling der om intet naturlig skjer før den tid.

Det positive er at mannens siste prøve nå var bra.

Tvi tvi videre

Skrevet

Jeg har hatt regelmessig mens men ikke fått utslag på EL-tester (billige sådanne, kjøp på nettet). Jeg har vært gjennom en lang utredning (driver nå med ass. befr.) og det er ikke noe i veien med eggløsningen min. Så da trenger det ikke være noe problem for deg heller, selv om du ikke får utslag på testene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...