Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har surfet nettet rundt nå for å lese om spontanabort. Det er rart hvor redd man kan bli, selv om graviditeten føles uvirkelig. Jeg er vel en 7 uker på vei nå og har begynt å glede meg for alvor!

I går begynte små murringer, som like før man får mensen. I dag har de vært verre. Kjenner selv de øker når jeg er stresset. Men jeg er så utrolig redd!! Går på do hele tiden. Det blir litt rosa når jeg tørker meg, men ikke noe klart blod. Hva er det som skjer? kan det være en begynnelse på spontanabort? Eller kan det være helt normalt kanskje? Har vært i kontakt med lege. Han sa det kan være begynnende abort, svanger utenfor livmoren eller helt normalt.

Jeg blir veldig takknemlig for alle mulige forklaringer jeg kan få.

Fortsetter under...

hei hei:) Skjønner du blir redd, men er jo utrolig mye som skjer i kroppen om dagen. Er jo nå alt dannes på en måte.. jeg har/er også bekymret for abort, har blødd i lengre tid. Men er ikke mye blod som kommer, men er det det er - og ikke hver dag! Er blitt sykemeldt, og fått beskjed om å ta det med ro - og ikke løfte for tungt av legen min. Jeg er 11 uker på vei ca, og var på ul i dag - og der var det hjerte lyd gitt! morsomt=) Håper det gir seg, men ikke engst deg for mye.

Må lære meg å slappe av.. For første gang føler jeg meg skikkelig gravid! Ligger på sofaen, skriker, er redd- en hormonklump uten like! Det må gå bra, og gjør sikkert det. Lurer på å holde meg hjemme fra jobb i morgen. Men det gir dårlig samvittighet igjen. Vet ikke hva som er normalt når man er gravid, hva man kan vente seg. Eneste symptom jeg har ellers, er spreng i brystene. Har lest symptomene oppholder om man oborterer, og heldigvis gjør de enda vondt! :-)

Ikke begyn å kjenn etter om brystene dine sprenger gunnsi...for ihvertfall hos meg så sluttet brystene å sprenge etter noen uker i første svangerskap. I dette svangerskapet er jeg ikke engang øm i brystene, men har sett det lille hjerte slå!!!

Prøv heller å slappe av du...så lenge det ikke kommer friskt blod så er nok alt bra.

Og som sagt mensmurringer er helt normalt, også stikkinger i livmoren hvis du får det.

hei hei..skjønner du er redd,,er første gang om jeg ikke tar feil?

dette med at d kommer litt rosa er nok ikke noe begynnede sabort,d er mangen så faktisk har blødninger ,men som er helt normalt..du må prøve å slappe av å ikke tenke så mye på d..

å d med puppene,d går veldig opp og ned..noen dager er de ømme..andre dager avtar d..:)dette er heilt normalt.-.prøv å ta d med ro,vær hjemme fra jobb i morgen..men ikke tenk for mye..les en go bok å ikke les å leit på nettet om alt mulig da blir du bare forvirret:)

dette kommer til å gå bra:)

mvh janne

Annonse

Hei du...

Jeg hadde en SA for noen år siden. Jeg blødde like mye som om jeg skulle hatt en vanlig mens..

Så ble jeg gravid igjen. Rundt uke 10 hadde jeg den type blødning du forteller om. Dvs "rosa" - ikke klart blod. Ble liveredd og tenkte at - nå aborterer jeg sikkert igjen..

Dro til legen som kunne fortelle at slimhinnene i skjeden var "sprø" av hormonene. Og at det var dette som førte til de små blødningene.

Denne gangen lå lillemann i magen i 41 uker - så disse bekymringene kunne jeg spart meg for : )

Håper alt går bra med deg også.

jeg har hatt brunt blod i 14 dager. ikke mye. var på ultralyd og hjertet slo:) ingen symptomer jeg heller. bare vondt i brystene. han sa det kunne være en truende abort, men er barnet friskt vil dette gå bra og er det ikke det vil det ikke gå bra. han sa det er unødvendig å bli sykemeldt og jeg skulle bare fortsette og trene. er det et friskt foster vil det gå bra uansett

Hei du! Jeg ble faktisk glad av å lese alt dette. Jeg har spor av blod i utfloden, ikke hver gang jeg er på do,men mange ganger i løpet av dagen. Er sju fullgåtte i morra. Det er ikke rødt blod, heller brunt.

jeg har også ei tulle på 20mnd og med hanne blødde jeg fra uke 6 til12, og det gikk jo fint, derfor bestemte jeg meg for ikke å bli bekymret hvis det skjedde denne gangen også, men det var lettere sagt enn gjort. Jeg ble redd igjen og ringte legen min i går, han ville sykmelde meg frem til mandag, for da kunne han se på meg.

Han sa også at det mest sannsynlig ikke er noe farlig, siden mange jenter opplever at de blør. Men han sa; "Ta det med ro frem til jeg har fått sett på deg til mandag!" Så da gjør jeg jo det, gjør det du også!

Og en ting til(beklager langt innlegg) men du må ikke gå å kjenne etter symptomer, du kommer til å bli gal. Jeg leste at hvis en hadde en MA, så mister vi symptomene og får metallsmak i munnen! Det klarte jeg å få! Noen dager senere viste det seg å være en vanlig halsvondt forkjølelse!! Prøv å kos deg!! Så har både du og spiren din det aller best!! Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...