Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt sent å spørre om dette når jeg er 15 uker på vei, men.... jeg har hørt så mye forskjelling om å spise leverpostei.

Jeg har valgt å spise det, fordi det er omtrent det eneste pålegget jeg har lyst på, men prøver å begrense meg litt...

Hva med dere??

Skrevet

Det er ingen fare å spise leverpostei. I følge matportalen, er den gule stabburet boksen helt trygg, og de andre skal man bare passe på (som med vakumpakket pålegg) at den er ferskest mulig, at det er lang holdbarhet på den.

Så kos deg med leverposteien, masse jern i :o) Ha gjerne på en rødbete, så blir den ekstra sunn ;)

(c-vit i rødbeten, gjør at jernet lettere blir tatt opp av kroppen ;)

Skrevet

Det er mye forskjellig man skal høre gitt.. Nei ingen må ta fra meg leverposteien min - da blir det dårligere tider her når det gjelder matveien enn det allerede er, og da blir det rett og slett litt krise....

Og rødbeter på er jo Yummiiiiiiii!!

Tør jeg spørre hvorfor man skal være forsiktig med andre typer postei??

Skrevet

Da skal jammen også jeg fortsette å spise leverpostei med god samvittighet!!

Det jeg har hørt er at siden lever er innmat, skal man være forsiktig med det....

Skrevet

stabburet leverpostei er det bare å spise, jordmor spurte meg faktisk om jeg spiste noe leverpostei, å det var bra sa hun. det er jern i leverposteien som er bra for blodet:)

Skrevet

jeg har hørt det er veldig bra fordi det er masse masse jern i det. "Det er farlig å leve, man kan dø av det"....

Man må ikke bli helt hengt opp i hva alle sier, tror ikke det er bra jeg..

verken for vår del som mor eller for barnet som er inni oss.

Da er det ikke mye vi kan bevege oss utenfor døra og ikke mye vi kan spise! Det er klart det er enkelte ting man skal være mer forsiktig med enn andre, men ikke ta helt av...

De må også etterhvert bygge ett immunforsvar og da trenger de "utfordringer", ikke at det er helt sterilt rundt seg..

Skrevet

Ååååå, savner fersk leverpostei med majones og røbeter på fersk brødskive med iskald melk!!!

Spsiste masse det før, men nå etter jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på leverpostei :(

Skrevet

Hadde en periode her hvor jeg var veldig mye svimmel og trøtt og antagelig hadde litt jernmangel. Da fikk jeg skikkelig dilla på leverpostei og spiste masse, helt til svimmelheten gikk over. Var nok kroppen min som fortalte meg hva jeg måtte gjøre for å bli bra igjen ;)

Skrevet

Jeg tror det er den posteien som er laget av fisk som man skal holde seg unna. Svolværpostei f.eks.

Syns jeg har lest det en plass.

Jeg spiser masse leverpostei m rødbeter og majones, mmmmmm

Kunne sikkert ha sløyfa majonesen, men det er sååå godt :)

Skrevet

Det er kun Svolværposteien og Lofotposteien vi skal holde oss unna:

"Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra: Blåkveite over 3 kilo.

Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.

Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.

Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).

Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt). "

Skrevet

Ahhh, jeg har lyst på leverpostei!! Men jeg får gallesteinsanfall av det.. urgh.. Spiste masse leverpostei frem til dissa steina meldte sin ankomst i uke 12..

Skrevet

Jeg spiser også masse leverpostei, den gule boksen smaker plutselig godt igjen (det har den ikke gjort siden barndommen, igrunn..)

Kjempegodt å klippe opp små biter med soltørkede tomater over også!

Namenam! :)

Skrevet

Leverpostei var også omtrent det eneste jeg klarte å leve på de første månedene, og nå har jeg fått helt dilla så kan spise flere bokser med leverpostei i uken! Namenam :)

Skrevet

Har også hørt at en kan spise leverpostei. Men har ikke hørt noe om at en bør være forsiktige med de andre typene enn den gule boksen. Sambo liker best de andre, så jeg har spist masse av det. Jeg er en av de litt "hysteriske". Spiste nesten ikke noe annet enn leverpostei og brun ost i jula for eksempel. Holdt meg unna alt dette man egentlig KAN spise, men bør være forsiktig med, som røke laks osv, og tør heller ikke spise salami og fårepølse. Men leverpostei, det spiser jeg masse av. Merkelig nok ble jeg ikke engstelig heller nå av å lese dette. Tror jeg fortsetter å spise den. Bare spis du! Masse jern og energi i den:)

Skrevet

ja jeg spier leverpostei, jeg spiser den fra vita.

Jeg at det faktisk kan virke som et under at vi (jeg og babyen) overlever denne graviditeten :)

ja vi skal være forsiktige ikke ta undige sjanser men vi skal jo leve og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...