Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tror jeg har gjort noe dumt!!! Begynte på BI høsten 07, og siden jeg har termin i april, og har vært uvel og skikkelig sliten anbefalte studieveilederen meg å søke om permisjon fra januar 08 til januar 09, noe jeg nå har gjort. Men nå har jeg vel ikke krav på noenting når babyen blir født? Hvordan skal jeg ordne det? Jeg får jo ikke lån/stipend mens jeg har permisjon... Hvordan gjør dere andre det? Jeg vil være masse med babyen når han er nyfødt i alle fall!
Løvemor m/Oliver08 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tror det er slik at hvis du har mottatt støtte fra lånekassen i minst 6 av de siste 10 mnd har du krav på større fra lånekassen når babyen kommer, altså fra 3 uker før termin og da frem til januar 2009? Men du har ikke krav på støtte fra januar 08 og frem til permisjonen egentlig begynner. Tror det er slik, men noen må gjerne gi utfyllende informasjon.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar, men vil gjerne ha fler.. Så da har jeg ike krav på det siden jeg har fått permisjon fra januar nå...? For hadde jo bare lån/stipend fra august til desember, og det er jo kun 5 mnd... Prøver å lese masse på internett, men det er ikke så lett å forstå..
Erisa* Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Oj, det kan bli litt tull, ja! Du burde fått en sykemelding, ikke tatt permisjon! Da ville du fått støtte likevel. Ring lånekassen og skolen din i morgen, og få ordnet opp i dette!!! Det er kanskje ikke for sent å få ordnet det enda. Utrolig dårlig av studieveilederen din å gi deg det rådet du fikk, for det kan bety at du mister retten til støtte! Hvis du er for dårlig til å studere, så få sykemelding, så får du permisjon, men støtte likevel! Det går vanligvis fint å få en sykemelding, ring legen din i morgen også. Håper det løser seg, men du må holde tunga rett i munnen her. Du må nok ha studert i 6 mnd først, evt blitt sykemeldt, for å få rett til støtte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå