frokenO Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 jeg har spørt bf i 8 mnd nå om hvordan han vil gjøre det.. enten privat avtale eller så søker jeg via staten.. han sier han ikke vil betale no.. å først nå sier han jeg skal vente med det for han vil først snakke med noen å søke råd... er 3 uker til termin..... synst dere jeg skal la han få den sjangsen? ellers vil han ikke ha noe med barnet å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Høres ut som en patetisk fyr. Ville faktisk ikke latt ham få den sjansen! Dersom han er så lite villig til å betale barnebidrag, hvorfor vil han da ha så mye med barnet å gjøre? Høres ikke akkurat ut som om han er en som støtter deg!!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Søk via NAV ! det koster deg gebyret for fastsetting, men da er det "oppe og avgjort" hva han skal betale. Blir indeksregulert etc. I tillegg sørger NAV for innkrevinga og forskutterer deler dersom/når han er forsinket med innbetalinga. Det er hans barn, han plikter å betale og dere kommer sikkert til å få nytte av de kronene. Hvordan han stiller opp i det daglige/praktiske senere får han heller bruke den tia han trenger på, betalingen er uansett en plikt og jo før du søker og bidragsinnkrevinga starter jo mindre bidragsgjeld rekker han å pådra seg ( sånn sett er du snill om du søker nå ;-) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå