Gå til innhold

Lærling og gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan dette fungerer når jeg går ut i permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

tenkte du på i forhold til lærlingtida? for da tror jeg du bare utsetter lærlingtida de..att du fortsetter der du slapp når du kommer tilbake..

Skrevet

Okay, den er grei, det regnet jeg nesten med... men permosjonspenger da? Får en velge de 6 beste av de 10 siste mnd og gjennom-snittet av det?

Får en noe støtte fra lånekassa? 80% av en lærlinglønn holder liksom ikke så langt, og vil gjerne bidra med mitt til husholdet denne tiden=)

Skrevet

Ja, jeg er ganske sikker på at du får støtte fra lånekassen, men jeg husker ikke hva slags støtte.

Skrevet

I tillegg til det jeg får fra kommunen i lønn?

Uff, jeg er så treig når det gjelder slike ting...

Skrevet

Ja.

Jeg var også gravid lærling for 7 år siden. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde krav på støtte fra lånekassen, desverre litt for sent. :-(

Skrevet

Hmmm.. okay..

Håper dette stemmer og at det kan spe litt på inntekten min når jeg skal gå hjemme=)

Skrevet

hei.. jeg hører ikke inne her men jeg er i mamma perm nå og er lærlig..

du utsetter bare læretiden din og får 80% av den siste lønna di du går vel opp i halv året?!er du alene?jeg var alene så fikk støtte til husleie..

men du kan og så søke om penger fra låne kassa men det må du betale tilbake..er du ikke alene får vel barne far en lavere skatte klasse tror jeg.. men man skal ha så så mye og leve for=)

Skrevet

Okay... nå ble jeg forvirret her=) hehe

Nei, jeg er ikke alene... min samboerhar en veldig høy inntekt, og om jeg må betale tilbake til lånekassa så tar jeg det ikke opp=) heh...

Takker for svar uansett=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...