Gå til innhold

sex etter exu....

hufsetufsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså...du kan bli gravid igjen temmelig raskt etter en EXU, alt du trenger er en eggløsning så vips! kan det skje, hvis du har sex uten prevensjon.

Men man har en 3 mnd grense etter cellegiftbehandling av to grunner:

Cellegiften bruker en stund på å gå ut av kroppen, og :

1. Det cellegift angriper, er jo nettopp celler i vekst (som et befruktet egg...)

2. Metotrexat tapper kroppen for folsyre/folat, slik at risikoen for nevralsrørsbrokk er mye høyere etter metotrexatbehandling enn ellers.

Det anbefales sterkt prevensjon i 3 mnd etter metotrexat behandling hvis du fikk 1 dose, og 6 mnd hvis du fikk 2 doser, men her er det jo lagt inn gode sikkerhetsmarginer, for pasientens og det evt barnets skyld..

Hei!

tusen takk fo at du svarte:) setter kjempe stor pris på det!

De sa på sykehuset at jeg ikke kom til å få tilbake eggløsning og mens på 2.mnd. men de sa ingenting utover det, skal på ul på mandag jeg får spørre mer da. men du ga meg svaret på det jeg lurte på:) og tusen takk nok en gang:)

Jeg har hørt så mye forskjellig. På sykehuset sa de til meg at vi burde legge prøvinga på hylla 2-3 mnd, men dette fordi vi burde komme oss ovenpå psykisk. De sa ingenting om hva som fysisk kunne skje om jeg ble gravid igjen med det samme, men det som brukeren over her skriver høres jo veldig logisk ut, og er også noe jeg har lest av en lege på nettet. Fastlegen min sa at vi bare kunne "kjøre på", for kroppen blir ikke gravid dersom den ikke er klar for det.

Vi ventet til kroppen var helt HCG-fri før vi begynte å prøve igjen. Det tok vel ca. to måneder.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...