Ingi69 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hei, alle slitere. Må vel bare innrømme at jeg hører til hos dere. Fyller snart 39 år, han blir 40 til høsten.Har vært i et fast forhold der vi de siste to åra ikke har brukt prevansjon. Han har et barn på 10 år. Starta utredning for ett år siden. Denne viser at han har "noe nedsatt sædkvalitet", uten at vi har fått dette spesifisert. Fikk vite at det likevel ikke var umulig at noe kunne skje på naturmetoden. Dette fikk vi påvist i slutten av oktober. Har selv et par myom, ca 5 cm i dia, men gyn mente at disse ikke skulle forhindre graviditet. I romjula fikk jeg brev om at vi var søkt inn for IVF på St Olav. I mellomtiden skulle jeg starte opp på Pergotime. akkurat nå føler jeg meg veldig oppgitt.. Tiden går så alt for fort. Lurer på om vi i det hele tatt vil få oppleve å få bli foreldre?? Noen som har noen erfaringer å dele med meg?
Jippppi Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Velkommen skal du (desverre ;-) være. Unner ingen å vente lenge med å bli gravide. Det er en slitsom og tidvis tankekrevende prosess. Det som er fint er at dere er kommet videre i prosessen. Min mann har også "svært få sædceller som svømmer målrettet" som det stod i analyse svaret. Med dagens gode muligheter forsøker jeg å tenke at det bare å være glad for at vi kan få hjelp. Ønsker dere lykke til og husk, det er mange 40 åringer idag som får barn. Intet er umulig.
Ingi69 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar, "denne mnd". Prøver å se positivt på dette "prosjektet", men blir av og til lei og sliten av alt fokuset på syklus, prøver osv. Ekstra lei blir vi vel alle vi prøvere når TR melder sin ankomst.. får se litt annerledes på det denne mnd. Starter å ta pergo på lørdag. Er i alle fall glad det skjer noe, og at vi har fått hjelp. Lykke til videre til deg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå