Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da var jeg inne hos aleris i dag, og tok en prøve hvor saltvann ble satt inn i livmoren, og jammen fant dem en polypp som må fjernes før vi setter i gang, noen som har gjort det før?er spent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det er det samme som cyste så tror jeg det er ganske vanlig........er bare en vannboble som ofte sprekker av seg selv. Jeg visste ikke at jeg hadde det selv,før jeg skulle til første UL før laperoskopien. Måtte inn og fjerne den før vi kunne gå videre, men når jeg kom inn igjen var den allerede sprukket. Virker som det er veldig vanlig, spes for jenter i vår situasjon. Lykke til. (Hvis polypp er det samme som vanncyste da)

Skrevet

viste ikke jeg hadde den en gang jeg. men det kunne bli problemer og bli gravid, så da er det bare og smøre seg med tolmodighet da..

Skrevet

Cyste og polypp er to forskjellige ting. Sistnevnte må fjernes via dagkirurgi. Jeg har selv tatt bort en (det er en propp som gjør det vanskelig å bli gravid, men helt ufarlig), men man merker den ikke selv. Cycte er en tom eggpose som er fylt med veske, den blir borte av seg selv.

Jeg fjernet den på Aleris, og inngrepet var helt greit og ukomplisert.

Hadde forresten hatt endel UL til Holst først, men det var Magnus som fant den.....Hvordan var det hos deg?

Skrevet

Tusen takk til apriljente-66, da lærte jeg den forskjellen. Det er helt utrolig hvor mye man lærer når man er i en prøverørsfase....merker at når jeg snakker med "en vanlig venninne" så skjønner hun ikke bæret av hva jeg snakker om. Helt tydelig at man er i "sin egen verden" nå. Lykke til ang polyppen Lene70, håper alt går bra. Ha en flott kveld begge to :-)

Skrevet

Hei !

Jeg hadde også en polypp,oppdaget ved saltvannsundersøkelse.

Den ble fjernet,med et enkelt og ukomplisert inngrep.

Heldigvis før 1 ivf forsøk.For polypper gir dårlige festeforhold i livmoren.

Lykke til !

Skrevet

Eh apriljente-66, vet du om disse tomme eggposene, altså cystene - vet du når de kommer, er det rundt eggløsning, siden det er eggposene...eller. Jeg har så mye vondt, men vet jo ikke om det er cyster hver gang. Løper ikke akkurat ned legekontoret hver gang det er vondt heller, det blir litt for dumt. Ei venninne har ofte cyster, men hun kjenner når det er cyster og ikke, sier hun. Jeg klarer ikke å skille på disse og andre smerter, pga mye smerter. Vet du hvor jeg kan finne mer om dette kanskje?

Skrevet

jeg har fått fjernet en polypp, og det er oftest et ganske ukomplisert inngrep. Jeg fikk narkose, men selve inngrepet var over på under 10 minutter. og jeg ble gravid et halvt år etter med icsi ;)

Du trenger ikke å grue deg, men det er lurt å få gjor det. Polypper er som regel ufarlige, men de kan jo utvikle seg, og også gjøre det vanskeligere å bli gravid. Lykke til da - med både det ene og det andre. Er det første gang du skal i gang med assistert befruktning?

Skrevet

takk for alle svar, det var doktor magnus som fant den ved saltvannsundersøkelse, så nå er det bare og smøre seg med tolmodighet, og håpe jeg snart får time til fjerning. Det blir mitt første forsøk med assistert befruktning..

Skrevet

Hei Lene70

Jeg skal til dr. Magnus og ta en saltvannsundersøkelse på torsdag...er denne undersøkelsen vond...

Er bare litt pysete..

Skrevet

hei du.. denne undersøkelsen er bare litt ubehagelig, det er som skikkelige menssmerter, undersøkelsen varer bare noen få min.. har sendt deg mel privat også.. stor klem

Skrevet

Hei Julie73.

Hos meg kom cystene etter prøverørsforsøk, dvs. etter at eggene var tatt ut av eggposene. Disse posene ble så fylt av blod etterpå, og etterhver sprakk de . Dette skjedde to ganger. Over neste mens var de borte. I følge legen er dette ganske vanlig.

Noen har kanskje cyster lengre. Det er vel kanskje eggløsningen du kjenner, som ikke har noe med cyster å gjøre. Cystene er lette å se på UL.

Du finner sikkert endel info ved å søke på google.no ved å skrive "cycte livmor, polypp livmor, etc"

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...