Gå til innhold

første kontroll i dag og fikk høre fosterlyd:)

Anbefalte innlegg

Jeg var på første kontroll i dag (akkurat 10 uker). Har hatt en liten blødning i uke 5, så var veldig usikker på om alt var i orden. Legen var så grei og beroliget meg, og prøvde å finne fosterlyden. Og det fikk han til! Det var nesten helt uvirkelig å høre.

Nå kan jeg senke skuldrene å fortelle om graviditeten til familie og venner.

Ville dele en gladmelding siden jeg ser at mange har lignende bekymringer som meg.

Fortsetter under...

grattis!!!! det må være moro!!!

gleder meg til den dagen jeg oxo tar ul, tror jeg skal vente, men vet ikke om jeg klarer.... er som en liten unge før juleaften!!!

deilig å kunne slippe å bekymre deg da!!

kos deg videre! =)

Jeg har en slik babywatcher som jordmødrene bruker, og jeg kan fint på egenhånd høre fosterlyden til babyen nå i 9 uke, og måle antall slag pr. minutt :) Veldig fin opplevelse, men man skal selvsagt ike bruke den for mye :)

Annonse

Jeg var akkurat 10 uker den dagen jeg var på kontroll. Legen sa at det ikke var sikkert vi kom til å høre noe, for det var veldig tidlig, men han prøvde siden jeg var litt bekymret for om det var liv der.

Han var veldig flink og fant det nesten med en gang.

Har hørt at det ikke er uvanlig at man ikke kan høre det før i uke 14.

Gled deg til det blir din tur! Det er da det går skikkelig opp for en at det er liv der inne :)

Jeg bestilte den på internett fra Danmark, da kostet den ca. 1700 kr. med toll. Man kan få kjøpt den billigere i Norge, men ettersom jeg forsto var det lang ventetid på dem her nå.

Ser ofte på forumene at det er noen som har fått barn og skal selge disse også.

Man skal i utgangspunktet kunne måle hjerteslagene (og høre) fra 12 uke, men på meg gikk det i hvertfall tidligere.

Kan jo være både positivt og negativt med en sånn, skulle man ikke finne hjertelyden en gang blir man jo veldig bekymret, og kanskje uten grunn.. :)

jeg er så utrolig engstelig, merker jeg har ett helt sykt behov for å høre hjertet banke. trenger ikke noen ultralyder utenom den rutinemessige, men vil så desperat høre hjertelyden snart, trenger bekreftelse på at det er liv inni der.

skal fortelle det til foreldrene mine i morgen, for da har pappa bursdag. er i uke 9.

tror jeg vil kjøpe en slik baby monitor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...