Gå til innhold

Tar sats og hopper hit igjen

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid igjen etter å ha prøvd i 9 mnd. siden jeg hadde en MA i mars.

Var da i uke 12-13.

Er nå komt til uke 5+1 (tror jeg), og har mange spennende uker foran meg. Er veldig bekymret for at dette skal gå galt igjen, men prøver å tenke positivt.

Har tre store barn fra før med sammen mannen som jeg har fortsatt.

Kvalmen og trettheten har lagt seg tungt over meg, noe den også gjorde sist. Dermed trenger ikke det å være ett godt tegn heller. Det som imidlertid er forskjellig er at den har komt ett par uker tidligere enn den gjorde sist.

Skal til min 1. legetime i neste uke, og på torsdag skal jeg til gynekologen på UL. Om alt ser bra ut der, skulle jeg få progesteronstøtte til ut uke 12.

Håper jeg får gleden av å være her inne lenge sammen med dere denne gangen!

Klem :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ENDELIG!

Velkommen inn i sofaen, smugs!

Dette er veldig kjekt og veldig spennende!

Håper det kommer til å gå kjempefint denne gangen. Nå MÅ det være din tur!!

Stor klem fra meg

:o)

Skrevet

Å, så gøy Smugs! Gratulerer så masse! Husker deg godt fra 'over 35 og prøver-forumet'. Herlig å se at det endelig klaffer for tålmodige langtidsprøvere!

Krysser fingerene for at spiren din holder seg godt fast nå! Veldig positivt at du følges opp. Og det med progesteron-støtte høres lurt ut.

Masse lykke til, blir spennende å følge deg videre i svangerskapet!

Klem klem

Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!!

Velkommen hit. Det er positivt at du er kvalm.

Dette skal gå bra!!!!

Her skal du være i 9 mnd :o)

Skrevet

Hei!

Så kjekt å høre at det har klaffet for deg! Jeg er i omtrent samme situasjon. Hadde en MA i okt (10 uker) og tror jeg er gravid igjen nå og kommet omtrent akkurat like langt som deg! Er ikke veldig kvalm enda og er selvfølgelig ekstra spent på om det holder denne gangen... Har du barn fra før? Jeg er to år eldre enn deg - og har fire barn. Den yngste er 4 de andre er store. Har aldri mistet før denne gangen i okt. Har hatt sterk svangerskapskvalme tidligere. Ikke så sterk nå sist. Hadde endårlig følelse hele tiden da. Kjenner det nå også men bare når jeg ikke spiser. Interessant det med progesteronstøtte. Har du mistet mange ganger? Har ikke fått tilbud om noe sånt. Men har ikke bestilt time enda heller denne gangen. Må nok bestille time -kjekt å få tidlig ultralyd slik at en kan se om det er liv tilsvarende de ukene det skal være. Lykke til! Kjekt om vi kan følge hverandre. Er ikke så langt fra deg...

Skrevet

hei, er også i samme situasjon som deg. Er snart 6 uker på vei, men ikke så alt for kvalm. Er heller ikke trett. Jeg leter imidlertid etter tegn hele tiden på at det ikke kommer til å gå bra - slik at jeg ikke blir skuffet. Har tre store barn - mistet 5 ganger mellom uke 5 og 18.

Et lite spørsmål fra min side - progresteronstøtte - hjelper det? Jeg har to ganger mistet ifm løft, men jeg vet jo ikke om det var fordi jeg ikke klarte å holde på de eller fordi det uansett hadde skjedd.

Det er godt å se at det er flere inne her i samme situasjon - jeg skal nå glede meg over "etappene" - og min neste store milepæl er ultralyd om to uker

Skrevet

Hei:)

Gratulrer med spiren, denne gangen går det bra!!! Så bra at du tenker positivt, fortsett med det.

Sett deg ned flere ganger om dagen, lukk øynene og se for deg den lille, friske, sprell levende babyen din...

Bra at du får oppfølging, det føles trygt.

Ha en fin dag, tross kvalme og tretthet.

klem

Skrevet

Gratulerer Smugs - ser vi er kommet akkurat like langt, så da har vi samme termindato, regner jeg med. Håper vi får følge her til september da! Masse lykke til!!!!

Klem :-)

Skrevet

Hei Smugs, og gratulerer så mye med den lille spiren. Jeg håper virkelig at du får være her ut hele svangerskapet denne gang. Lykke til.

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Er så vidt innom, da kvelmen blir så mye verre av å sitte på dataen..

Så hyggelig å gå følge med flere her ;) Gratulerer til dere også!

Til dere som lurte ang. progesteronstøtte: jeg har "bare" mistet en gang, men fikk tilbud om dette av min gynekolog neste gang jeg ble gravid. Det er helt ufarlig å ta det, om det skulle vise seg å være unødvendig. Men hun sa at det gule legemet svikter av og til etter uke 6, og morkaken tar over progersteronprod. etter uke 12. Dermed kan progesteronet bli for lavt mellom uke 6-12, og fosteret vil ikke overleve. Skal derfor ta progesterontilskudd fra uke 6 til 12, om alt ser bra ut på UL i morgen. Det skal bli spennende å se.

Skal gi en tilbakemelding på hvordan det gikk i morgen ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...