Gå til innhold

hva med kvalmen om man er hjemme med førstemann?


hgBillingstad

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 6 mnd, og har veldig lyst på barn nummer 2. Det jeg gruer meg litt for er å bli gravid dersom jeg har eneansvar for henne hele dagen og er kjempekvalm med nr 2. Var rimerlig kvalm i første svangerskap og klarte mest å tenke på meg selv. Noen som har noen erfaringer med dette? Hva gjorde dere som ble gravide mens dere var hjemme? Gikk det bra til tross for graviditetskvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg ble gravid på nytt da førstemann var 6 mnd gammel. Jeg var utrolig kvalm i første svangerskap, og måtte gjennom det samme med andremann, dessverre. Pappaen hadde et par mnd med pappapermisjon for eldstemann i den verste perioden min (planlagt før jeg ble gravid, men det passet så utrolig bra:)) mens jeg studerte, uten at jeg greide å fullføre studiet. Jeg var så fryktelig dårlig, og vet ikke helt hvordan jeg skulle klart meg om ikke pappaen hadde vært hjemme og tatt seg av førstemann da.

 

Samtidig så har man noe å henge fingrene i, sånn at man ikke blir sittende å bare synes synd på seg selv da. Sånn som jeg gjorde i første svangerskapet, heh.. Jeg opplevde andre gangen at det faktisk var mulig å glemme kvalmen noen øyeblikk, og det var jo kjempedeilig :)

 

Og så trenger du jo ikke å bli like kvalm andre gangen, heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3 eksamener (viktige i mai) blir veldig syk d 3 første mnd...har ei lita på 11 mnd som er hjemme med meg...vi skal gifte oss og eg er gravid:) ja det var planlagt...

plan med kvalmen:

kvalmen løser vi lett...gullet svømmer i leker etter jul...eg ligger på en madrass på gulvet og hu sitter å leker...når mor er syk, er det lov med litt dvd også...når far kommer hjem, tar han med gullet ut...da prøver eg å lese til eksamen...ta prostafen,det hjelper...er ikke blitt kvalm enda så det kan være eg ikke blir dårlig denne gangen..

bryllupet tar vi etter eksamen,et lite koselig brullup med kulemage:)

alt ordner seg:) ønsket om barn og barnas beste må komme først, så tar en de andre tingene som det kommer:) lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...