Gå til innhold

Dårlig oppfølging?


MiNe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har to veninner som er gravide og blir kjempe godt fulgt opp. Jeg føler virkelig ikke dette gjelder meg og føler jeg har vært litt frustrert i helga og i dag. Jeg går fremdeles kun 1 gang i måneden til jordmor el lege, og syns det er litt drøyt når terminen er 11 januar. Neste jordmor time er 16 januar (etter terminen...) og forrige var 10 desember. Da fant de blod i urinen og masse laukosytter. Men etter endel betenkning fant hun ut at hun ikke ville gjøre noe med det ettersom jeg ser så bra ut. Jeg klarte ikke helt å slå meg til ro og bestilte time hos legen min for ca en uke siden. Der var jeg i ca 4 min. Han målte ikke lengden på fosteret eller tok å målte fosterlyden. Han fant protein i urinen, men etter betenkningstid så sa han også at jeg så så pigg ut at det sikkert ikke var noe... klarer virkelig ikke slå meg til ro med dette og kjenner jeg blir forbanna over å ikke bli tatt mer seriøst.

I hele helga har føttene mine sett ut som pølselabber og noe lignenede med hendene. De verker masse.

 

Er det meg som overreagerer? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre? kan jo ikke tvinge jordmora til å se meg eller?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes også at du får dårlig oppfølging. Har du fint blodtrykk? Man skal jo være litt ops når man har proteiner i urinen, og begynner å hovne opp. Kan jo være begynnelse på svangerskaps forgiftning. Men ikke ta sorgene på forskudd. Behøver ikke være det heller. Er vanlig å bli hoven på slutten.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt føde poliklinikken og pratet med dem.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det høres dårlig ut.. Trodde det var vanlig å gå en gang i uka jeg...? Jeg syns du burde ringe og be om å få en time før, hvis du ønsker det, og si at du syns det er for dårlig at du ikke har hatt time der på en mnd. For det er virkelig det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har blitt dårlig fulgt opp, men jeg tror ikke du har grunn til bekymring. Hvis du er veldig bekymret synes jeg du bør få en time hos jordmor å forklare henne hvordan du har det. Jeg selv har gått en gang i uken siste mnd. Har vært veldig hoven i hele kroppen, lakt på meg 25 kg. og det verker konstant i fingrene, slik har det vært i ca tre mndr. Vokner mange ganger hver natt fordi det sprenger i fingrene,(skikkelig vondt) men det er ikke noe galt. Det er bare noen som er mere plaget med dette enn andre.

 

4 dager over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Føler meg lit "tryggere" nå. Og skal be om ny time i det minste bare for å føle meg tryggere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut!

Du må bare si at du ønsker å ha oftere kontroll nå på slutten. Synes det er rart at du skal ha kontroll bare en gang i måneden nå.

Jeg har også termin 11. januar og har vært til kontroll hver 14 dag siden november og hver uke nå siden 22. desember. Har ikke hatt noen spesielle plager og prøvene har vært helt fine, men allikevel har jordmor sagt til meg nå at hvis jeg føler for å komme oftere skal jeg bare ta en telefon så kan hun ta en ekstra kontroll om det er ønskelig. Synes du skal kreve å komme inn litt før den 16 ihvertfall. Eller kan du kanskje ta deg en tur til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...