Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg lurer veldig på dette. Sist gang jeg prøvde å legge inn et innlegg om dette, fikk jeg ingen svar, så derfor prøver jeg meg igjen. Jeg fullammer, og prøver å bygge meg opp et lite lager av fryst morsmelk, men jeg føler at det ikke blir nok. Og så blir jeg så sliten av å pumpe meg hele tiden (1 gang om dagen). Nå skal vi flytte, og da kommer vi til å trenge litt barnevakt noen kvelder, sånn at flyttingen går litt fortere. Og siden jeg ikke vet hvor mye vesla spiser om kvelden, synes jeg det er vanskelig å vite om jeg har nok nedfryst melk. Dette ble litt rotete, men spørsmålet mitt er vel egentlig hva dere gjør? Kan man gi mme ved barnevaktsitting? Gjør dere det? Fortell gjerne om deres erfaringer med dette "problemet".
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Vet jo ikke hvor gammel lillesnuppa di er da, men ville nok beregnet rikelig med mat til henne. Mi snupp på 5,5 mnd drikker rundt 130-150 ml mme pr mål de gangene det er behov for barnevakt. Da er det snakk om bare kort tid til æ evt kjem heim igjen og kan gi pupp. Syns du er flink til å pumpe!! Æ fikk aldri dreisen på den der pumpinga! Derfor får min lillemor mme når det er behov for barnevakt. Ulempen er jo at æ får veldig melkespreng! Dersom du bruker en flaskesmokk med bare 1 veldig lite hull trur æ nok det går greit ifht amming senere. Det fungerer iallfall her. Bruker Avent sine flasker og smokken med 1 hull i. Så lenge barna våre får stort sett MM så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe galt å gi de MME såå av og til. Ulempen er jo som sagt melkespreng hos mor og evt litt nedgang i produksjonen noen dager. Men det tar seg snart opp igjen. Dersom du pumper deg de gangene snuppa får flaske så opprettholdes jo produksjonen! Lykke til med flyttinga. Klem
trollet66 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 har du nok og får til å pumpe er jëg ikke i tvil om å anbefale mm. hvis barnet plutselig får mme og ikke er vant med det, kan h*n jo få vondt i magen også......
~La luna~ Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 jeg ammer, men har ved to anledninger hatt pass noen timer, og da fikk dattera mi mme. (hadde litt malt oppi) Hos oss gikk ikke d særlig bra. Hun gulpet, eller kasta vel opp igjen mesteparten, og nektet drikke av flaska selv om hun var sulten. Jeg var heldigvis ikke langt unna, så måtte bare dra hjem og amme. Hun fikk også vondt i magen, til tross for at mesteparten kom opp igjen. Men er jo veldig forskjell på unger, men jeg også vil vel anbefale mm hvis d er mulig. For min del, synes jeg det er pes å få pumpet, så har ikke hatt barnevakt flere ganger
~La luna~ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Da var hun 4,5 mnd forresten. Hvis du må gi mme, anbefaler jeg ihvertfall og ha prøvd d på forhånd hvis du ikke har mulighet til å dra hjem hvis det ikke funker. Spørs jo litt hvor gammel babyen er såklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå