Gå til innhold

Trøtt? Går dette utover jobben deres?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid 9+1, og kjenner meg trøtt og sliten hver dag. Trenger mye mer søvn enn vanlig og sliter utrolig mye med å være opplagt på jobb. Når jeg er trøtt kan jeg også bli litt småuggen, men jeg har ikke vært superkvalm...heldigvis.

Er nesten så ille at jeg vurderer å dra hjem fra jobb fra tid til annen, men foreløpig har jeg holdt ut. Flere som har det sånn? Føler det er for ille å sykmelde/bruke egenmld for dette liksom?

Noen i samme situasjon?

Ellers er jeg oppblåst i magen og ser ut som jeg er langt mer på vei enn 9+1.

Skal på tidlig ul i morgen. Det blir spennende.

Hilsen meg

Fortsetter under...

er nok i samme situasjon.. er 8+5 og mange kvelder får jeg ikke sove.. i natt sov jeg nesten ikke i det hele tatt og hat tatt min første egenmelding på flere år.... er trørr, men sover ikke godt lengre, og får ikke sove når jeg vil... moro...lykke til på ul!! ;-)

Hei deeelite

Nei det går på nattesøvnen løs, og man sover ikke så tungt som man gjorde før. Våkner stadig vekk og sover ikke lenger hele natta...går som en zombie på jobb. Vurderer å ta ut en egenmld jeg også, men drøyer det så lenge jeg kan. Aldri moro det der, og sjefen vet heller ikke at jeg er gravid enda. Venter litt til...hehe.

Lykke til!

Hilsen meg

Ja, jeg sover også veldig dårlig om natta. Våkner mange ganger og bare vrir meg. Heldigvis vet alle på jobben om det (er 10+1 idag) og de er så snille med meg. Har en 8-16-jobb, men har gjort en avtale slik at hvis jeg trenger det så kan jeg komme kl.10 hver dag. Jeg gjør dette istedenfor å sykmelde meg. Føler at jeg ikke blir noe bedre av å bare ligge på sofaen. Det har fungert utmerket for meg i en uke nå. Da får jeg tid til å ha en stressfri morgen - prøve å få i meg noe mat før jeg går ut døra, og bare ta det med ro! Jeg har kastet opp i 3 uker nå, men på denne måten slipper jeg å gå kvalm på toget! Det anbefales om dere også har muligheten:)

sjefen min vet, men skjønner det ikke helt!!!!

jeg ga tidlig beskjed fordi det forventes en del overtid i sesonger og sånn, men hun sa at så lenge jeg sov nok betydde det ikke så mye om jeg stresset eller jobber mye.... funny...

jeg tror sjefen tror at så lenge man ikke er i de siste 2 mnd er det skitt samme!!?? vi får se.. neste ''høysesong'' på jobben er i mai, og da spørs det om jeg ikke skaffer meg 50prsent hvis det fortsetter slik!! =(

Jeg kjenner meg godt igjen!

Har vært trøtt siden uke 6, er nå 10+2. I uke 7 kunne jeg sove 24 timer i strekk, lå kun på sofaen. Verket i kroppen når jeg måtte røre på meg, det var grusomt. Dette varte i en uke, og nå begynner det å komme tilbake. Må ha brukt et par egenmedlinger på dette, desverre.

Annonse

Hei

Er sliten her også, vil bare sove, men får ikkje sove om natten, og ender med en kvil på sofaen. Blir dårlig visst ikkje. jeg har brukt egenmelding, men kunne tenkt meg sykemelding, føler det er bedre når legen sier det. Vil bli ferdig med denne perioden, orker jo ingenting, alt er et slit:-(

føler meg litt svak. er bare 8 uker å i dag sjukmldt jeg meg 40 % jeg sover ikke på natta, kaster opp om morgenen å er kvalm hele dagen hvis jeg er for sliten. har ei jente på 3 år som også trenger mamman sin.jobber jeg helt så klarer jeg ikke å fungere i det hele tatt. har heletiden sagt at jeg ikke skal sjukmld meg så tidlig i svangerskapet men klarer ikke holde på mat hvis jeg ikke slapper av.

hei du. kjenner meg godt igjen i trøttheten. er i 8uke og er 50%sykemeldt pga trøttheten. er slettes ikke typen til å sykemelde meg, men når øynene ikke klarer å holde seg oppe og kroppen ikke fungerer så er dette siste utvei. det hjelper veldig. også det å ha muligheten å lukke øynene en halvtime- time etter jobb.

slettes ikke unormalt. har fler venninder som har hatt det akkurat likedan. legen min sa det var ingen skam i å be om sykemelding pga dette. det er faktisk slitsomt å være gravid selv en ikke har fått stor mave ennå. lykketil og husk at sjefen kan ikke spørre hvorfor du evnt er sykemeldt.

Ja, må jo si at trøttheten har gått litt utover jobben. Var verre de første ukene ca fra 5-7, nå er jeg 9+4 og føler meg kvikkere. Holdt på å sovne på kontoret og fikk ikke konsentrert meg om det jeg skulle, men ,men det har heldigvis gått bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...