Gå til innhold

Kristiansand Dyrepark - hvor tidlig har barna glede av det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var i dyrepark rett før hun ble 2 år, det var altfor tidlig. Så vi droppet de nå i sommer da hun nærmet seg 3...

Tror det er ennå noen pr før det er spennende. Dyrene står jo bare å spiser så det er ikke nok action til å fange interessen tror jeg. Men det blir nok mer spennend eom man er flink og får meg seg type fôringer o.l. slik at det skjer noe.

Vi hadde med en på 2,8 år og ei på 1,2 år. Det var nok litt for hektisk. Vi rakk ikke over halve parken, følte jeg. Det vi så var jo morsomt da. Vi fikk med oss det lille Sabeltann-showet som gikk på dagen, men det var visst ikke morsomt. Det eldstemann hadde mest glede av var Kardemomme by, tror jeg.

Jeg er veldig glad for at vi ikke kjøpte billetter til kveldsforestillingen med Sabeltann. Det hadde han aldri giddet å se mer enn 10 min av. Vi får prøve igjen om et par år, kanskje.

Akkurat, er det jeg tenker også.

Dyrene er greie nok, men blir litt "lei" etter et par timer. Og med tanke på alt folk og kø overalt, så innbiller jeg meg at en 2-åring ikke har samme gleden som kanskje en 5 åring har.

Annonse

Vi har vært det når hun var 1 1/2 og 2 1/2. Hun syns det var kjekt å se på dyrene første året, men skjønte ikke så veldig mye.

Nå i sommer ( 2 1/2) syns hun det var kjempe kjekt. Fikk se kaptein sabeltann, ta litt karuseller,se løvene på nært hold (noe hun snakker om ennå) + mange flere dyr.

Var ikke for tidlig for vår jente ihvertfall.

Hun vil tilbake igjen i sommer. :)

Har ikke vært i Kristiansand dyrepark med junior, men var i dyrepark i Sverige i sommer. Da var han nesten 2,5 år. Vi var i Sverige i en uke, kjøpte sesongkort i dyreparken (billigere enn tre dags billetter) Vi var i dyreparken ca annenhver dag, og junior stor koste seg. Noen dyr var mer spennende enn andre.. Giraffen var mest spennende, for den var så tam at den kom bort til gjerdet og spiste gress fra hendene våre. Til sommeren skal vi innom Kristiansand, så tippe det blir like topp. Da er han nesten 3,5 år. Dyreparken har jo masse anna spennende for de små, ikke bare dyrene.

var der i sommer, lillemor var da 1,5 år, var nok litt for tidlig for henne, men det var veldig spennende med geitene som kom å stjal bolla hennes, og lette etter mer under vogna. Hun syntes dyrene var kjempespennende, ville kanskje ikke dratt om vi hadde bare henne, dro mest for eldstemann på 7 år sin del. Men til sommeren skal vi garantert dit. Det blir gøy!! Eldstemann var nesten 2 år da vi var der første gang, da synes jeg han var passelig alder til å være der. Han hadde glede av det, og forstod det meste. Snakket om dyrene lenge etterpå, han syntes tømmerrenna var kjempegøy. Snakket om vann i håret hehe.. lillemor ble redd i tømmerrenna.

Min var helt vill, i en alder av 10 (nesten 11) mdr.. Vi var mest ved dyrene og tivoliet.. Hun storkoste seg hele dagen.. Sabeltann og slike ting kunne hun ikke brydd seg mindre om, så det er jo ikke alt som fenger.. Vi var der i hovedsak pga 3åringen vi reiste med, han var det så absolutt verdt pengene for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...