Gå til innhold

Er i 9.uke ... BF vil jeg skal ta abort

Anbefalte innlegg

Jeg er nå gravid i min 9. uke ... de 2 siste ukene har barnefaren hele tiden mast og presset meg til å ta abort. At han ikke vil være sammen med meg lenger skal jeg takle ... men når han er SÅ kald og og bestemt på at HAN ikke skal ha flere barn ... og dersom jeg velger å bære barnet frem så vil han ikke ha noen kontakt med barnet. Dette er en stressende situasjon og det hører med til historien at jeg fra før har en datter. Hvordan vil det være å gå videre med livet sitt med 2 barn med 2 forskjellige fedre? Dette er spørsmål som jeg har brukt MYE tid på i dag. Skal på første kontroll på tirsdag 8.januar. Har før jeg fikk min datter i 2003 hatt 2 SA ... så jeg er VIRKELIG takknemlig for det barnet jeg har ...

Noen som har noen tanker rundt dette problemet mitt elle gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136454795-er-i-9uke-bf-vil-jeg-skal-ta-abort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i den samme situasjonen som jeg var i for ca 9 år siden. Jeg hadde ei datter på nesten 2 år og ble gravid med enda en "tulling" Da jeg nektet å ta abort ble han velldig sinna og sa at jeg fikk leve livet mitt alene og at jeg alldrig behøvde å komme til han for å få hjelp.

Jeg tok ikke abort, og jeg ble alenemor til to med to fedre. Folk begynne å lure på meg, for et er jo ikke en positiv situsjon å komme i. Men så å si alle klappet meg på skulderen og sa at jeg var tøff som tørte å bære frem ungen.

Jeg er så velldig takknemelig for at jeg turte å ta på meg dette annsvaret alene. Og i ettertid såføler jeg meg velldig helldig som har barn mine helt alene og slipper å levere de fra med annehver helg.

Jeg har nå de sisste 6 årene hatt en ny kjæreste som elsker de to første barna mine.

Iom at du ønsker dette barnet så ville jeg gjort alt for å beholde det.

Skulle ønske jeg kunne støttet deg mer, men legger ut dette anonymt for å ikke utlevere meg for mye

TUSEN TAKK for svar ... er ikke så lett å være positiv akkurat nå ... og som jeg sa til han, så kan jeg jo være lenger på vei enn 9 uker, for magen er ikke akkurat liten for tiden ... svaret var da at da må vi jo søke om senabort ... så enkelt er det, mener han i alle fall ...

Han vet vel velldig godt hvordan man lager barn!!

Det er liksom så lett for mannfolk.

Ja også tror de automatisk at vi har lurt dem.

Fortell han at du ikke klarer å leve med en abort.

Er u velldig glad i mannen din?

Klarer du å tenke deg et liv uten han?

Klarer du å leve et liv med han om han krever abort?.

For en dust BF er! Han kan du nok klare deg uten ja, og selvfølgelig synd for barnets del om ikke BF vil ha noe kontakt, men barnet får i allefall en forelder som elsker det. Det er jo mange barn som har det ille selv med to foreldre, så sann sett går det nok bra skal du se=)

Det er din kropp og derfor ditt valg, så ikke hør på ham dersom du selv ikke vil ta abort..

Annonse

Dette er en av grunnene til at det er så flott at vi har retten til selvbestemt abort her i Norge, nøkkelordet her er selvbestemt! Det er ingen andre enn du som kan og skal ta den avgjørelsen, og ikke tillat noen til å presse deg den ene eller andre veien. Jeg kjenner flere som er i den situasjonen at de har barn med forskjellige fedre, og selv om det er tøft å være alenemor tror jeg ikke noen av de ville ha hatt det annerledes. Det at man desverre har hatt dårlig dømmekraft når det gjelder menn trenger ikke å bety at man er dårlige mødre.

Jeg har selv to barn på 15 og 9 år med to forskjellige. Da jeg skulle ha jenta som nå er ni så hang forholdet til barnefar i en tynn tråd ganske tidlig i svangerskapet. Jeg visste at jeg ville bli alene igjen, men klarte ikke ta abort. Følte noen ganger at folk lurte på hva som var i veien med meg som hadde rotet meg bort i nok en tulling. Det skal man bare heve hodet over, hverken du eller jeg er ansvarlig for barnefedrenes holdninger og handlinger. Nå er jeg gift, ikke med noen av pappaene til de to første og er gravid. Altså med barnefar nummer tre!!! Dette barnet er riktignok planlagt og ønsket over tid, men jeg har ingen garantier alikevel. Jeg vet heldigvis selv hvem jeg er og hva jeg står for, slarvinga får andre ta seg av. Ønsker du deg dette barnet så hev hodet, du vil klare deg kjempebra alene. Faren til min første prøvde også å få meg til å ta abort, men han har grei kontakt med barnet i dag. Lykke til :-)

Du kommer aldri til å angre hvis du beholder barnet, men du kan godt komme til å angre resten av livet hvis du lar deg presse til en abort.

Den barnefaren høres ikke ut som han er så veldig mye verdt å ta vare på alikevel. Jeg hadde helt klart valgt å beholde barnet. Du skal se om noen år så kommer du til å møte en ordentlig mann som kommer til å elske deg og begge dine to barn uansett om de har to forskjellige fedre!

Lykke til og sender over en god klem til deg!

kjære deg, det virker da som du er temmelig sikker på at det er det du vil, beholde barnet! klart du skal det da. den faren høres ikke helt god ut. har selv en venninne som klarer seg utmerket, med to skjønne barn, med ulike fedre. hun har ikke kontakt med den siste faren. det er en pris man evnt må betale. jeg tror du vil angre veldig om du tar abort...

huff...ikke en lett situasjon...men siden DU vil ha barnet er det bare en ting som er rett å gjøre,spesielt etter to sa i tillegg...hva er egentlig galt med menn,de skjønner liksom ingenting om hva som foregår i hodet til en gravid kvinne,som om du ikke har nok bekymringer fra før av!!!

nei,jeg ville nok ikke fortsatt i et forhold hvor mannen ville blitt overlykkelig om du hadde enda en sa...så jeg ville nok bedt han om å dra hvis han virkelig er imot dette...han må jo uansett betale for barnet,så det er jo hans tap om han ikke får se hva han betaler for...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...