Gå til innhold

Erfaring med flaskebarn og diarè?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei frøken på 5 mnd som får mme. Den siste uken har hun hatt diare, må skifte etter hvert måltid. Har vært i kontakt med HS og lege, men får bare til svar at om allmentilstanden er bra så er det bare å avvente.

Fikk også beskjed om å vanne ut NAN2 før hun fikk det.

Syns vi har prøvd alt(blåbærsaft, banan,grøt uten melk,Ido-form)

Hun er blid som hun alltid har vært, så det er kanskje verre for mor og far:).

Er det noen der ute som har vært borti dette og har noe forslag å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...

Jenta mi er også 5mndr og har hatt det akkurat likens som di jente. Blid som ei sol, men diare ja...:( Vi er ferdige med det nå da, men det varte en stund. Jeg har ei bok som heter barnelegene.no og der sto det at en trengte ikke å bekymre seg så lenge det ikke er feber eller at barnet er dehyderert..Virker barnet i fin form så er det ikke noe å bekymre seg over. Her gikk det over av seg selv... Det vil det gjøre til dere også...:)

Klem

Skrevet

Hei!

Samme her i gården også... startet 2.juledag.

Gutten min er snart 3 mnd og får mme. Allmentilstanden er egentlig ok. Bare at han får gassdannelser i magen og det tåler han dårlig. Mange lange dager med sutter og skrik har det blitt.

Var til legen på mandag og fikk med oss ei oppskrift på gulerotsaft som skal gis en gang i timen (når våken).

meg og lykkelita: Hvor lang tid tok det før det var over?

Ødelegger mye av nattesøvnen til sønnen når vi må opp å skifte skitbleie etter nattmåltidene...

Skrevet

Heisann

Det gikk vel litt over ei uke tror jeg før det ga seg. vi gjorde ikke noe spesielt, det gikk over av seg selv. De sier jo at så lenge allmenntilstanden er bra og at de ikke er dehydrert så trenger en ikke å bekymre seg. Men jeg vet godt at det ikke er enkelt å gjøre det allikevel...

Håper han blir bedre snart. :)

Skrevet

Hvordan vanner man ut NAN2? Den kan jo brukes fra fødselen av, kan den ikke det?

Og var det ikke derfor barn i Afrika døde av underernæring fordi de vannet den ut? Kan ikke helt se hvordan dette gjøre underverker for en baby med diare... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...