Gå til innhold

kolikk og kiropraktor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at kiropraktoren "knekker" nakken på babyene? var til kiropraktor med pjokken vår på fredag og da "knakk" hun nakken hans, jeg ble kjemperedd, var absolutt ikke forberedt på det.. noen som vet noe om dette?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høyrest ikkje heilt bra ut med knekking. Dei skal ikkje manipulere så små. Vi gjekk til kiropraktor med begge våre barn og behandlinga såg brutal ut, men der var ingen knekking.

Dessutan hjalp ikkje kiropraktor for oss, så med nummer to gjekk vi etter kvart til osteopat og han sa at det kun er veldig lett trykkberøring som skal til med babyer fordi dei reagerer så lett. Osteopat er å anbefale, dei ser meir heilhetlig på kroppen, ikkje berre muskler og skjelett. Dattera vår låg i seteleie og var veldig urolig og vart mykje betre etter behandling.

Eg ville ha bytta kiropraktor eller prøvd osteopat.

No såg eg at innlegget er ein månad gammalt. Håper det går bra og at kolikken har gått over:)

• 6 måneder senere...
Skrevet

Kiropraktoren jeg bruker er så forsiktig og bruker stort sett bare to fingre på han....jeg tenkte første gangen at kan dette hjelpe da?...ser liksom ikke hokus pokus ut....men kolikken er vekk utrolig nok!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Jo det er nok en vanlig ting ja. Hun her ble knekt både i nakken og på ryggen flere ganger. De vet nok hva de gjør :-)

Skrevet

Nix. "Vår" kiropraktor sier man ikke skal knekke på noe som er så lite og skjørt. Han trykker og masserer litt.

Skrevet

Vår kirop. knekte i bekkenet og mellom skulderbladene,men masserte i nakken der hun hadde en låsning..(hadde låsning i bekken og mellom skulderbladene og) Er fin nå,så det hjalp oss med kirop....

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Er selv kiropraktor og behandler mange barn. Manipulering med "knekkelyder" i nakke eller resten av kroppen er ikke det vanligste vi gjør på de minste barna. Barn kan behandles av kiropraktor fra dagen de fødes uten problemer - dette er det spesielle teknikker for.

Noen ganger er det viktig å få løst opp en evt. låsning. Dersom låsningen slipper ved lett trykk og massasje, er det dette som gjøres, dersom det ikke løser på denne måten, og låsningen må løses på kan det være på sin plass med en justering som kan si klikk. Dette er ikke på samme måten som på voksne, husk her har vi med brusk og ikke ben å gjøre enda. Dette er en ting vi som kiropraktorer kan og det er ingen grunn til bekymring under en slik behandling. Dersom det er noen som påstår dette, har de enten ikke nok kunnskap rundt emnet eller kun sier det til egen vinnings formål.

Kiropraktorer som er medlemmer av Norsk Kiropraktorforening har utdannelse i å behandle barn helt ned til fødselsalder, men det er selvfølgelig noen som har tatt videre utdannelse og fordypet seg enda mer i dette emnet og har dermed et annet håndlag med barnet.

Kiropraktoren er personen med lengst utdannelse og med størst og bredest kunnskap rundt undersøkelse og behandling av nerve---muskel og skjelettproblemer i menneskekroppen. Går du til en kiropraktor, går du til en ekspert på denne undersøkelsen og behandlingen. Det er en grunn til at vi som yrkesgruppe er likestillt fastlegen og tannlegen som primærkontakter i det norske helsevesen og de andre gruppene (som også er omtalt i en del av trådene som er omtalt på disse sidene) ikke er det.

Dersom dere vil lese mer anbefaler jeg sidene:

www.kiropraktorene.com

www.kiropraktikk.no

Mvh. Espen Ohren, kiropraktor i Horten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...