Gå til innhold

Snart faller jeg i dyp depresjon pga. kiloene, hjeeelp!!!!

Anbefalte innlegg

Det er 2 mnd siden fødsel og under graviditet gikk jeg opp 28 kg. 13 av de er borte men hva med de resterende 15????

Vil så gjerne på diett men er redd at det går utover melken siden jeg fullammer.

HJELP MEG OG FORTELL HVA JEG SKAL GJØRE OG EVENTUELT HVILKEN DIETT?????

Fortsetter under...

Siden det bare er 2 mnd siden fødsel kan mange av kiloene gå vekk "av seg selv" enda.. Problemet er at mange av oss tar med oss uvanene fra svangerskapet (som jo ga vektoppgangen) videre selv etter av ungen er ute. Sett deg ned og tenk over hvordan døgnrytmen og spisinga var før du ble gravid og gå tilbake til det, samtidig som du går en lang tur hver dag. Hos meg stoppet vektnedgangen opp i nesten 2mnd før jeg plutselig begynte å gå nedover igjen når snuppa var ca 4mnd gammel. Det har noe med at stoffskiftet og forbenninga skal finne sitt riktige nivå etter mange måneder med unntakstilstand pga hormoner også. Nå er det 7 mnd siden fødsel og jeg har 2-3kg igjen til startvekt, erfaringsmessig forsvinner de når jeg slutter å amme, men tenkte jeg skulle gjøre en liten spise-sunt og mosjonere-mer innsats nå for å bli kvitt de. Da forsvinner kanskje noen av de 5 kg jeg hadde for mye i utgangspunktet når jeg slutter å amme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...