Gjest Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hei alle sammen! Er ei 20år gammel jente som bor sammen med min 23år gamle kjæreste. Vi har bestemt oss for å prøve å bli gravide. Har forsøkt allerede èn gang, og er nå 3 dager over "forventet mens". Har endel symptomer, men tror jeg innbiller meg litt. Er veldig spent på hvor fort det går før testen viser ett kryss:) Er det ca. normalt å prøve lenge før man blir gravid? Er helt frisk begge to, er i normal aktivitet og har begge en grei jobb. Alt sammen er litt nytt for oss, så ønsker gjerne å få litt tips eller råd fra noen som vet:) Hilsen M.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Heisann! Du må ta en test da snart da hvis du ikke får mensen ;-P Det er visst helt normalt å prøve i opptil et år før man blir gravid. Veldig lurt å ta folisyre (tror det er sånn det skrives?) når man prøver og de første ukene inn i svangerskapet Ble selv gravid med prevansjon første gang og på første prøveperiode andre gang. Mistet dessverre begge gangene, men er nå i første prøveperiode igjen, så det skal bli spennende ;-) Hvor i landet er du fra da? Masse lykke til med prøvingen! Håper spiren din sitter allerede
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Må vel "manne" meg opp til å ta èn hvis mensen ikke kommer snart. Er veldig, veldig spent! Folisyre? Er det det samme som folat? Så synd at du mistet:( Det må være forferdelig! Håper det går denne gangen, for oss begge:) Jeg kommer fra Trondheim, men er bosatt i Lillestrøm. Enn du? Masse lykke til du òg:)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jaaa folat er et bedre ord for det hihi. Bor i Oslo jeg Hold oss oppdatert da på hvordan det går!!! :-D
:) AprilSkatt :) Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Jeg har vært gravid tre ganger, ingen av gangene har vært planlagt, men har hatt en mnd opphold på pilla pga bytting av merke. og hver mnd har spiren satt seg Så er nok veldig individuelt hvor lang tid det kan ta. Nå er jeg 24 uker på vei, og gleder meg masse til den lille gutten kommer til verden har du bodd i Lillestrøm lenge? Bor ikke så langt unna, og har gått på Lillestrøm vgs Masse lykke til med prøvingen hvertfall Håper spiren sitter for deg snart..)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Brukte 14 pp vi... over et år, men så ga vi litt opp, og der satt den pluselig;) Men er såå utrolig forskjellig hvor lang tid man bruker da.
mamman t o.a Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 vi prøvde ikke lenge... vi var i sverige i slutten av september og lurte litt på om vi ikke skulle prøve,men bestemte oss ikke helt... selv om vi begge hadde veldig lyst på en liten.... 4oktober satt spiren,såvi hadde vel 6 dager med "prøving"... aldri sett den vordende far mere stolt enn da han kom fra jobbe den gangen jeg hadde testa posetivt... hadde han fått det til,hadde smilet gått hele turen i rundt;)
mamman t o.a Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 det ble veldig feil... vi hadde klart det alerede... har fremdeles ikke taket på den at ungen ligger 14 dager etter...
BarnNr.4 :) Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Heisann med den første ungen våres så satt spiren på første forsøk:) Men nå med den andre så brukte vi omtrent 6 mnd før den satt.. Men nå er jeg 32 uker på vei og gleder oss veldig til vi får oss ei lita prinsesse til i huset lykke til:)
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 13. januar 2008 #10 Skrevet 13. januar 2008 jeg har nylg funnet ut at jeg er gravid.. prøvde i 13 pp før spira satt.. og det er vistnokk helt vanlig tror jeg... :-) delig følelse når du ser positiv graviditetstest da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå