Gå til innhold

Ang. reklamasjon på sofa fra Ikea. Bør jeg gjøre det?

Anbefalte innlegg

Kjøpte for 2 år siden 2+3 seter skinnsofa av typen Krämfors fra Ikea. etter bare 2 måneder begynte skinnet å krakelere, altså sprekke. Reklamerte da og fikk beskjed om at de hadde fått levert noen sofaer med dårlig skinn. Fikk da valge mellom ny sofa eller å oppheve kjøpe. Valgte da å bytte sofa og fikk en tilsvarende tilbake. Fikk dessuten ikke noen garanti for at dette ikke ville skje igjen men valgte å prøve denne igjen og trodde dette ville komme til syne etter kort tid og heller oppheve kjøpet da. Men den har holdt seg fint helt til nå. Men nå har den altså begynt å sprekke igjen!. Nå er jeg rett og slett usikker på hva jeg skal gjøre:

Bør jeg reklamere eller er det vanlig at dette skjer med en 2 år gammel skinnsofa? Og har jeg noen sjans til å oppheve kjøpet etter så lang tid? Lite intr. i en slik sofa på nytt iallefall!

Fortsetter under...

Vi har faktisk akkurat samme sofa, og har hatt samme problem med at skinnet på putene sprekker opp. Fikk bytta putene en gang, og nå har stoppinga i sofaen begynt å "falle sammen", så vi klagde igjen. Så nå får vi helt ny sofa på døra i mårra=) Samme sofatypen da, men vi er egentlig veldig fornøyd med den, så vil ikke ha en annen. Sofaen vår er forresten kjøpt i 2004, så det går helt sikkert fint å reklamere på sofaen din enda;) Men usikker på om du kan heve kjøpet... Er lov å prøve seg uansett;)

Lykke til!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...