Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg kom over navnene på fire søstre med spesielle navn. Riktignok var alle født på 1800- tallet, men man kan jo la seg inspirere: Johanne Petrine Birgitte Jakobine Petrine Karoline Jensine Oline Karoline Jørgine Petrine Oline !!!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Oi, hehehehe:-) Spørs om ikke foreldrene egentlig ønsket seg en gutt, nesten alle er jo avledet av guttenavn. Men morsomt var det likevel!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 3 av 4 søstre heter Petrine! 2 av dem heter Oline! Noe å kopiere?
prebs Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jakobine, Jensine og Jørgine ble for spesielt for meg, selv om jeg liker guttevarianten av navnene veldig godt. De andre synes jeg imidlertid er sjarmerende og fullt gangbare i dag også. Men ikke tre navn på ett barn eller samme navnene på alle!
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Ja, siden 3 av 4 heter Petrine. 2 av 4 Oline og 2 av 4 heter Karoline skulle man kanskje tro det var snakk om oppkalling her?!?!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Kanskje dette kan vise en del her inne at det finnes tradisjoner for å bruke mer enn ett fornavn. Og tradisjoner er verdt å videreføre, selv om disse navnene kanskje ikke er det... (med noen unntak, naturligvis)
Vannmann35 Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 I gamle dager var det ofte vanlig å kalle opp førstefødte sønn etter far og bestefar, førstefødte datter etter mor og bestemor f.eks. 3 navn var ikke uvanlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå