Gå til innhold

SPEKEMAT! mail fra gilde


Pysjen

Anbefalte innlegg

På tide å legge ut denne igjen;-)

Sendte mail til gilde ang spekemat. Dette var svaret:

 

Viser til deres henvendelse på web,

 

Toksoplasma er i følge Norsk Zoonosesenter en parasitt som er mest utbredt hos sauer og katter.

En generell anbefaling til gravide når det gjelder toksoplasma er å varmebehandle kjøtt godt før det spises.

Rått eller lite stekt kjøtt, og da spesielt fårekjøtt, er ikke å anbefale.

 

Toksoplasma tåler sannsynligvis ikke temperaturer under -18 C, eller høye saltkonsentrasjoner.

Gilde spekepølser og spekemat ( forutenom langtidsmodnet spekeskinke Santa Kristina) er produsert av kjøtt som fryses før det brukes i produksjon.

 

Mvh

Ane-Guro Danielsen

----------------------------------

Fagsjef spekevarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tittimor. Svaret mitt har ikke noe med innlegget ditt å gjøre da,men syntes det var så koselig å se navnet ditt. Vet ikke om du husker meg? Men for en god stund siden hadde vi ikm på samme tid. Min var at den gang kom tante rød og jeg tok en lang pause fra alt. Hvordan er det med deg? Hvor langt på vei er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ønsker å høre på en produsent som ønsker å få solgt,fremfor hva myndighetene,som har forsket og undersøkt på dette går ut å fraråder,ja,da begynner jeg å lure. Da ønsker en i bunn og grunn ikke å høre på råd,men å få viljen sin igjenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg _mam_ =)

Koselig å se deg igjen, er du gravid???

Jeg er nå 6 uker på vei og håper virkelig den sitter denne gangen.

Bank i bordet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med "mamma tiL 1stor,1Liten+1spire". Og for det andre så ønsker jeg å påpeke ordlyden i mailen fra Gilde..

 

SANNSYNLIGVIS

 

er ordet jeg henger meg opp i iallefall..

 

Og igjen, hvorfor er det så forbasket vanskelig å holde seg borte fra ting som KAN være skadelig for fosteret i magen i usle 9 mnd. Spira jeg har ombord er iallefall så ønsket at vi ikke ønsker å gjøre noe som KAN skade h*n.

Men hver enkelt får ta de sjangsene man ønsker, det tryggeste er å holde seg til rådene som er på www.matportalen.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...