Gå til innhold

Hvordan liker småttisene deres tran?

Anbefalte innlegg

Jeg ga Hedda tran for første gang i går og hun hata det! Hun reagerte med å lage en hel masse grimaser, spytte det ut og hylgråte! Så aner ikke hvordan jeg skal få det i henne i dag.

Jeg ga det mens hun lå i baljen sin og badet.

Hvordan gir dere det? Og hvordan har det gått?:)

Fortsetter under...

Har gått greit her, gitt det på teskje og hun smatter det i seg. Vært litt slapp med det siden hun får mme med d-vit. Hvis det blir helt ramaskrik, kan du ikke heller gi D-vit dråper? Eller tran med sitronsmak er helt ok å gi.

Bare gi noen få dråper de første gangene, så vender de seg fort til det. Det er bare det at det er uvant med noe annet enn mm/mme. jeg lurer litt inn med en teskje og det går allerede mye lettere etter bare en uke.

Jeg ga det til Helena første gangen i badekaret jeg også. Da var hun 6 uker... Tenkte at det var best så hun skulle slippe å få det på klærne sine. Det jeg IKKE tenkte på, var jo at det ville komme tran samme med gulpet hennes hele det neste døgnet. Æsj og æsj, har allerede fått noen ødelagte plagg pga tran! Hun har fått tran noen ganger (med vekslende hell), men jeg har herved bestemt meg for at hun skal få D-vitamindråper til hun blir et par år gammel i hvert fall. De verken lukter eller smaker noe og det er helt problemfritt å gi henne det..

Er klar over at hun vil gå glipp av omega 3-fettsyrer pga det, men jeg tar tran selv, så jeg får bare håpe at noe av det kommer over i morsmelken :-) Jeg ga ikke storebroren hennes (som nå er snart 5 år) tran heller. Han fikk D-vitamindråper, men begynte med tran i 3-årsalderen. Han digger det og foretrekker faktisk tran foran Sanasol - forstå det den som kan!

Annonse

Ser ikke ut som om han liker det veldig godt, men han svelger det iallefall uten store protester. Får det i forbindelse med bading.

Selv synes jeg det er litt ekkelt å ha en unge som lukter fisk hele kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...