Yara Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Noen som har erfaring med det stedet? Vurderer å leie en leilighet der i sommer, men trenger vite litt mer om området. Er det barnevennlig? Trygt? Setter utrolig stor pris på den hjelpen jeg kan få
prekæs Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Har bodd på residence "open" i golfe juan. Selve hotellet var fint, men ganske mye gjennomgangstrafikk. Greie, private strender og en flott båthavn. Barnevennlig, men som sagt, enkelte steder stor trafikk. Trygt vil jeg si det er. Helt personlig ville jeg nok foretrukket Cannes. Fordi den byen ikke er så stor, men stor nok til å ha ultimate shoppingmuligheter og virker litt mer "luftig" sett i forhold til Golfe Juan. Synes heller ikke GJ hadde noe særlig å by på av severdigheter, bortsett fra at det var her Napolion gikk i land da han kom fra Elba? Ca 10 km fra Cannes og rett i nærheten av Juan l. pins, mener jeg.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Har ikke vert på Golfe Juan, men fant det på nett og det så jo både flott og barnevennlig ut (siden de har både barnebasseng, lekerom og barnevakt-ordning). Har vert i Juan-les-Pins og det er SÅ UTROLIG FLOTT OG DEILIG!! Været! Strendene! Det er jo rivieraen vi snakker om! Missunnelig! Og hvis dere har bil/leier bil så er jo områdene rundt NYDELIGE!! M-I-S-S-U-N-N-E-L-I-G!!!!!!
prekæs Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Nettopp. Det er nydelig der, og uansett hvor man bor er det korte avstander til alt. Vallauris, som ligger oppe i åsen bak GJ er en keramikkby med utsalg overalt. Man må ha bil og komme seg rundtomkring. Sett i forhold til Nice, Monaco og Cannes er GJ et godt utgangspunkt:)
petite fleur Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg var i Juan-les-pins som 18åring og drømmmer fortsatt om å dra tilbake dit! 13 år siden nå, he he;-) Nyyyyyyyyyyyyyyyydelig sted, og gåavstand til Antibes, som også er grisefint! Vi bussa rundt til Nice, Cannes, Monaco, Grasse og andre steder som jeg ikke husker navnet på lenger...Husker vi var på verdens 3. største shoppesenter - husk gode sko;-) Deilige strender, deilig mat, stort sett hyggelig lokalbefolkning, jeg ville ikke nølt med å dra;-)
Yara Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2008 Tusen takk for svarene deres!! Vi skal event reise inn til cannes et par dager og, men det som er så kjekt men juan les pins er at man også er så nære nice. Vil dit også Det blir nok vi drar dit, mye tyder på det nå. Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå