Mammasyk... Skrevet 6. januar 2008 #1 Del Skrevet 6. januar 2008 28. november 2007: Klokken viser ett på natta, og jeg har gått til sengs for å sove, trodde jeg... Jeg var i ferd med å sovne. Jeg skulle bare snu på meg litt, da det tok tak i siden nederst i magen. Jeg tenkte det var fordi jeg snudde meg. Dessuten hadde jeg bekkenløsning, så jeg trodde smerten kom i forbindelse med den. Jeg la meg til igjen, det gikk 5-6 minutter før det tok tak igjen. Hva er dette? tenkte jeg. Det kan da ikke være rier? Jeg hadde ikke termin før den 7 desember eller... Mannen min er flyger, og var i Moskva. Tida gikk og riene kom tilbake med jevne mellomrom, hvert 5 minutt... Kl. 03.10 ringte jeg fødeavd. og jordmor og jeg ble enige om at det var tryggest å komme i og med at jeg hadde over en times kjøretur. Da var det bare å ringe svigerforeldrene mine. De skulle egentlig være barnevakt for vår 6 år gamle datter, men nå ble det forandring i planene. Jeg ringte svigermor på mobilen, uten å få svar... Pulsen og nervene øker... Kl 03.40 ringer jeg mannen min. Han blir temmelig stressa da han hørte jeg ikke fikk svar hos svigers.. Vi blir enige om at jeg skulle prøve å få tak i broren min i stedet, mens han skulle prøve foreldra sine igjen. Han fikk tilslutt tak i dem. Men de tok det helt med ro, de trodde fortsatt at de kun skulle være barnevakt. "Men jeg er i Moskva, for svarte" sa mannen min til faren sin. Da ble det fart i sakene... Litt over halv fem kom svigerfaren min og henta meg og dattera. Hun hadde vært en engel, hun hadde hjelpa meg med å pakke ferdig, både til meg og henne. Vi dro herfra og tok med oss svigermor. Kl. 05.30 runder jeg hjørnet inn på fødeavd. etter en kjapp kjøretur til Gjøvik. Det ble en bitteliten undersøkelse, her var det klart for fødsel! Jeg fikk melding på mobilen fra mannen min klokka seks..."Lykke til..." Kl. 06.34 ble ei lita jente født... 3540 gram og 49 cm. Svigerforeldra og dattera mi kom inn til meg 20 minutter senere. Mannen min ringte på mobilen til mora si, og jeg tok tlf og gratulerte han, men han skjønte ingenting. Han trodde ikke at fødselen var overstått allerede. Alt gikk bra, og mannen min kom natt til 29. november etter en lang flytur om Ukraina og Tyskland.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136451906-med-begge-svigers-til-f%C3%B8deavdelingen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå