LizzyG Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Har så lyst at Natty, pappan og jeg skal ta en tur på Color Line endten til Danmark eller Tyskland, men jeg er egentlig for ung. Men har de kontroll så vi risikerer å ikke komme med?
**Frøken84** Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 jupp! skulle på julebord med jobben til sambo for et par år siden. var 21 da. Sjefen til sambo måtte være vergen min... hihihi... så det er 23 på di båtene;0)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Dro til Danmark med barnefar og snulla høsten 06 (da var jeg 20), og da løy vi om alderen min på billetten samt at jeg holdt barnevognen da vi gikk om bord.
LizzyG Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Går det ann å lyve på billetten da? Trodde man kanskje måtte gi fra seg hele personnummeret jeg, og da ser de jo at noe er feil hvis man lyver.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Det er dumt å lyve hvis enn blir spurt om legitimasjon når enn går inn på båten, det kan jo faktisk skje det også. Og det hender faktisk de har passkontroll i Kiel noe som ikke er ofte men kan skje.
LizzyG Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2008 Ja, da får vi heller kanskje vurdere DFDS eller hva det heter da.
Anquor Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 hvor mye eldre må verge vere da? kanskje samboeren din kan vere verge?
LizzyG Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2008 Han er bare 3 år eldre så tror ikke han kan være vergen min dessverre.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Hvis d er minicruise d er snakk om, så er d alderskontroll...men man må ikke vise pass til Danmark da...så da går d vel an...Vi reiste 4 venninner her for noen år siden, og da var jeg eneste som var over 23...ingen som spurte om alder på oss... DFDS har 20 års aldersgrense... Men kan jo hende du får lov å reise likevel, hvis du forklarer hvem som skal reise, at dere er mor, far og barn...regelen er der fordi at d ikke skal reise gjenger m unge mennesker, fordi de som oftest tar helt av i festingen...(dette sa en venninne som jobber i DFDS til meg i går faktisk)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Trengte ikke gi fra meg personnummeret, så på billettet stod samme fødselsår som barnefar som er jo eldre enn meg. Var vakter da vi gikk på bord men de spurte ikke etter leg. Men går jo an å spørre noen andre reisende om de kan være dine verger, og gå sammen med dem om bord.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Man må være 30 eller eldre for å være verge...
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har reist mange ganger alene med den båten, uten verge og jeg er 21, snart 22. Jeg har veren løyet på alder eller blitt stoppet. Men det du kan gjøre er å sende de en mail og "søke" om dere får lov å reise sammen dere 3, forklare at det er en familietur og ikke en fylletur.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Var jo ei her på dib som endte i avisa etter at hun blei nekta ombordstiging pga at hun var for ung. Mannen hennes var gammel nok da, og de reiste med barn. Barnet kunne bli med, men ikke hun. Men det er sant at dette er for å hindre at ungdommer skal komme i hopetall for å feste, så jeg ser ikke noe galt om f.eks. å lyve på alderen i HIs tilfelle.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 Forresten, reiste en gang da jeg var 17 også, og hadde med meg kjæresten min på 23, da var han "vergen" min. Så det at man må være 30 eller eldre for og være verge kan ikke stemme.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har reist flere ganger uten jeg har vært gammel nok,en gang sa vi ikke noe før vi reiste og det gikk bra, en annen gang så ringte moren min til rederiet og forklarte hva vi skulle ut på, gikk bra da. Jeg husker godt hun som ikke fikk reise her inne. Hva med at dere kontakter rederiet da å forklarer at dere vil reise som familie og ikke for å feste. Det går som regel bra da å få reist.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Helt sykt, det der! Vi fikk gratistur med dem, fra sykepleierforbundet. Og da stod det at personer under 25 år kun får reise sammen med foresatte......som om folk mellom 18 og 25 har foresatte. Hallo! Så vi reiste ikke, da samboeren min var under 25. Er for galt at de kan nedverdige voksne barnefamilier på den måten!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. januar 2008 #17 Skrevet 6. januar 2008 Lisa & lille Noah<3: Jo, når d gjelder DFDS stemmer d...for vi var på fest hos et vennepar i går, han er 23 og hun er 19...alle som var på festen fikk et gavebrev m en gratis tur m DFDS av en felles venninne av oss, som jobber i DFDS...Dette ble et stort samtaleemne, for verten og vertinnen kunne ikke bruke gavebrevet...d visste jo hun som gav oss de på forhånd, men hun følte at hun ikke kunne la være å gi til dem, når alle andre fikk Og hun sa at hvis de to skulle reise sammen, så måtte de ha m seg en som var over 30 i tillegg, d var reglene hos DFDS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå