Gå til innhold

Til alle dere med 3. barn?

*tornerose*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3 nå, så kan ikke prate av erfaring, men jeg spurte det samme spørsmålet her for en tid tilbake, og av sikkert 30 som svarte, så tror jeg det var en eller to som hadde hatt verst 3'dje fødsel. De fleste svarte at den første var den lengste og mest vonde fødselen. Så da satser jeg på det jeg i alle fall :)

Takk for svar. Ja da satser vi på d (",) (kan nok hende denne redselen ligger i mg fra første gang jeg lå på føden). Da lå jeg ved siden av ei som hadde født 3. mann og hun hadde visst hatt en grusom fødsel... La ut i det vide og brede om hvor fæl 3. fødsel var i forhold til 1. og 2...satt et støkk i mg :-(.... Men slike skrekkhistorier hører man jo uansett om d er 1. eller 2. eller 3 mann (",)

Jeg er så heldig å være mor til 3 barn, og mine fødsler har vært ganske forskjellige, men fine opplevelser. Mitt tredje barn var det første som kom til termin (de andre er født for tidlig) og derfor var hun noe større enn de andre. Smertene var nok værst nå, men som sagt hadde det med størrelsen på barnet å gjøre. Ellers gikk det kort tid fra vannet gikk til riene startet, og disse var ikke så vonde som under de to foregående fødslene. Pga en polypp i skjeden tok det litt tid til det var full åpning og jordmor måtte til slutt hjelpe til med fingeren for å få barnets hode ut. Dette var vondt, men varte bare kort tid før den lille kom ut og alle smerter var glemt. Jeg tror ikke det har noe å si hvilket nummer i rekken barnet er, fødselen avhenger av barnets størrelse, måten barnet ligger på og på om moren har et positivt syn på fødselen. Lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...