Gå til innhold

Til syden med små barn.

Anbefalte innlegg

VI reise til Tenerife på søndag hele familien, to små barn på 2 1/2 år og en på 9 mnd. Dette er første gang og jeg aner vikelig ikke hva jeg skal pakke med av "nødvendigheter" til barna.

Bør man ha med bleier, grøt, middagsglass osv. eller får man kjøpt alt det der til normale priser (har hørt at bleier er grisedyrt og at det er mye mer sukker i grøten der. Aner ikke om dette stemmer)

Noen andre tips til hva vi må huske.

Blir det kaldt om natten der? og har de dyner?

Mye en skal bekymre seg for he he.

Noen med erfaring som har noen gode tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136448260-til-syden-med-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grøt bør du ta med, for selv om de har nestle grøt - er de ekstremt søte. Jr ville ikke ha dem ihvertfall.

Av middagsmat har vi funnet hipp ( i Hellas da) - men det er uansett lurt å ta med litt til de første dagene, og gradvis innføre noe nytt.

Bleier har vi ikke tatt med. Tar for stor plass, og jeg synes ikke bleiene har vært sååå mye dyrere at det er verdt drasset.

Hiver meg på her jeg også! Skal reise til Lanzarote (Playa Blanca, hotellet heter Playa Flamingo) om en uke.

Min datter på to år spiser egentlig ikke middagsmat lengre, men lurer på om jeg skal ta med det til henne likevel. Eller kan man väre trygg på maten der nede?

Har tenkt å ta med bleier til henne.

Flere tips?

Ta gjerne med grøt, men om dere skal bo på et hotell med minimarked, har de som oftest norsk eller svensk grøt, pluss at de har Nestle og Hipp overalt. Bleier selges også, enten de kjente norske på minimarkedet, eller på butikkene, de spanske merkene er jevnegode og selges i større pakninger. Vi kjøper alltid bleiene der nede.

I Spania er det laken med ullteppe over, men det finnes sikkert noen hotell som tilbyr "norske" dyner. Sjekk evt med reisebyrået. Når vi har hatt babyseng til den minste har det vært en ordentlig dyne, men vi har også hatt med egen siden den kan pakkes i vognen.

Pakk med termometer, febernedsettende, solkrem (kan også kjøpes underveis/ der nede), solhatt, badebleier ved bad i basseng, ellers litt varme klær til kvelden til store og små. Vi var der i januar for et par år siden, og kveldene kan bli litt "kjølige", men ikke kalde. Strandleker er greit å kjøpe der nede.

Litt leker og bøker å kose seg med på flyturen kan være smart.

Her kan du følge med på vær/temperatur, som du ser er min,temp rundt 16/17gr.:

http://www.weatheronline.co.uk/Spain/TenerifeSouth.htm

Riktig god tur! Husk pass til ungene også :-)

Vi var i Spania i sommer, bleiene der var RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ dyre, fikk jo sjokk............... barnemat vet jeg ikke for hun fikk bare pupp.

Ett godt tips er å ta med noe mot diare til de små, min tulle fikk det og det ble ett mareritt, var oppe i 25 bæsje bleier på en dag!!!!!!!!!

Vi var i syden når snuppa var 11 mnd, jeg hadde med noen middagsglass, grøt og bleier. Jeg synes ikke bleien var så bra der nede å så er det greit å ha med seg noe mat som du vet at barnet liker. Så en ting som jeg synes var et must var våtservietter, veldig greit til å ha med over alt for våtservietter fant ikke vi i butikker når vi var i Hellas.

Ville gjerne ha tatt med solkrem til vesla også så vet du at den er god.

God tur:)

Annonse

Vi var på Kypros i mai. da var ungene drøye 2 år og minsten var 3 mnd.

Kom akkurat hjem fra Gran Cabari. Og nå er de snart 3 og 10 mnd .

På Kypros fikk vi kjøpt Pampers bleier inne på hotell komplekset. det fikk vi ikke på Gran Canari så vi endte opp med noen ekle bleier tilsatt en kvalmende parfymelukt så jeg ville tatt med bleier og mat til minstemann. Unger som er så store som 2år kan trygt spise maten der.

Pakk leker i håndbagasjen og skft til ungene tilfelle de gulper, bæsjer gjennom, velter drikke på flyet i fanget etc etc. HVis minsten får flaske vil jeg anbefale å ta med kokt vann på thermos for på flyet vårt anbefalte de ikke å gi vannet de hadde til små barn.........Merkelig syns vi da de serverer te til alle passasjeren fra det samme vannet??

Ta med masse skift til minstemann. Vår gutt ble sykt møkkete av å krabbe og gå rundt overalt. Er umulig å hindre de i å gjøre dette.

Ta med godt med varme klær. Det er ikke så veldig varmt der nå og kveldene er kjølige. Fleece gensere, langtærmet og vindtett.

Ta ned regntrekk til vogn da dere kan få regn.

Ta med dyne til minstemann. Så små barn liker bedre den dyna de er kjent med. Ta også med denne dyna inn på flyet.

God tur : )

Gutten min fikk også diare og litt oppkast.

Har fortsatt diare ; (( Har hatt det i en uke nå...............

Jeg fikk skikkelig dårlig mage av bare å pusse tennene i vannet der og jeg mistenker at mini har fått i seg dette vannet ved bading i badekaret...........

Så puss tennene i flaskevann ; ))

Har reist mye med snuppa vi var senest på Tenerife (Las Americas) nå i oktober, pussa tenna i springvannet.

Ellers får du tak i det meste til babyen på supern om h*n ikke er så kresen på mat. For det smaker garantert ikke likt som maten her hjemme. Pampers får du også tak i, men er relativt dyrt.

Jeg hadde med et tynt fleece teppe og et dynetrekk(jr str) til snuppa på drøye 3 år. Hadde tatt med dyne til minstemann.

Jeg tror heller at unger blir syke av at de drikker formye klor vann, ikke at de pusser tenna i springvannet.

Ta med alt av mat og melk til barna. Vi reiste til kreta i sommer, og hadde med så og si alt av grøt og melk. Men manglet litt på slutten av reisen. Trodde ikke det var vanskelig å finne i butikkene...men guud det var det jammen. Og den grøten vi fant var kun 6 mnd. grøt, og utroolig søt.

Var på Tenerife i mndskiftet jan/feb i fjor. Ble kaldt om natten, ta gjerne med nattdrakt til småtasser.

Hadde med bleier og mat, hadde hørt at bleier var dyrt, og at maten var både søt og salt. Er heller ikke så billig der, er jo euro de bruker, så....

De bruker jo pledd til dyner der, så ta gjerne med pute og dyne til de små.

Dra til Loro Parque, var kjempebra!!! Tedor var bare 7 mnd, men likte å se på dyrene og folkene :)

Annonse

Hei og takk for bra tips.

Hva er Loro Parque? en dyrepark? Det vil nok være populært for begge barna.

Hvor på Tenerife ligger det?

Ser at mange anbefaler å ta med dyner til de små. Skal gjøre det, slitsomt om de skal sove dårlig fordi de fryser. Vi kommer nok også til å ta med mat til lillebror og bleier til begge to. Synes det er litt ille at de har i mye mer sukker i grøten i andre land.

Loro Parque er en dyrepark, med papegøyer, spekkoggere, sjøløver, pingviner og mye mer :) Dyrene har det bra, og er såååå flinke i alle showene!!! Sjøløvene må dere bare se, spekkhoggerne også! Teodor fikk en bamse der, en spekkhogger som han ikke ville gi slipp på, og de er helt uadskikkelige :)

Reiseselskapene arrangerer turer dit, vi reiste med Apollo.

Dere må handle på Benetton, ligger ved McDonalds, masse fiiiiint :)

Hvor skal dere bo?

Litt vanskelig vær der, vi var der i en uke, hadde 3 dager med overskyet.

Var ikke på stranden, holdt oss på hotellet..... Fine strender, men bølger.

Lang og fin strandpromenade.

Jepp, en kjempe flott dyrepark, se på www.loroparque.com . Snuppa på drøyt 3 år var helt i ekstase der inne. Sett av en hel dag, masse å se på bl.a spekkhogger show, papegøye show, delfin show, sjøløve show, hai tunnel, masse papegøyer, flotte orkideer og masse andre dyr.

Parken ligger Puerto de la Cruze(tror det skrives slik, er ikke sikker). Bussturen fra Playa Las Americas tok ca 1,5 time, vi var i dyreparken med Ving:)

Høres veldig flott ut. Dit skal vi definitivt prøve å dra. Bra med litt tips til aktiviteter og turer vi kan ta. Kan bli litt kjedelig å bare henge rundt svømmebassenget og på stranden.

Vi skal bo på et hotell som heter Fanabè. Ligger sørvest på Tenerife tror jeg. Vi reiser med Ving. Hvor bodde dere?

Når var dere der? Tror det er litt ustabilt vær der nå også. Litt regn, litt overskyet og litt sol virker det som. Vurderer å ta med regntøy, men vet ikke om det blir for mye. (Kan jo ikke være inne hele dagen selvom det regner, da blir jo barna helt spinnville.)

Sunwing Fanabe er bare helt supert; vi skal dit igjen i mars.

Vedr. regn, så hadde vi 1 dag med litt regn, men det er jo varmt likevel, det tørker fort og det eneste vi manglet var regntrekket til vognen den stunden vi gikk ute. Leide bil den dagen, og fikk med oss Santa Cruz og Thor Heyerdal museet. Ellers kan jo lette regnjakker/ allværsjakker være ok, men noe fullt regnutstyr er ikke nødvendig (etter min mening :-).

Sjekk gjerne været her (8 dagers varsel): www.weatheronline.co.uk/Spain/TenerifeSouth.htm

Fanabe ligger rett bortenfor Playa las Americas. Du har Fanabe på den ene siden av Playa las Americas og Los Cristianos på den andre.

Da må dere ta dyreparkturen med Ving, guiden er en opplevelse i seg selv, kjempe flink fyr:)

Kos dere masse:)

Hei.

Vi var på Tenerife i januar for et par år siden, og da bodde vi på fanabe. Hotellet var et paradis for små barn. I januar er det visst bare småbarnsfamilier som reiser, og hotellet var fullt. Man må opp tidlig om morgenen for å kapre solsenger rundt bassenget, kanskje særlig rundt barnebassenget.

På hotellet er det et mini-market som selger det meste av bleier, babymat, solkrem etc. Ikke helt billg, men pris sammenlignet med ALT annet man har å drasse på....

Det du ellers kanskje bør vite er at langs strandpromenaden er det maaaaaange trapper, litt tungvindt med vogn. Skal dere gå til f.eks playa los americas så anbefaler jeg enten å ta med bæremeis, eller gå langs den mye trafikkerte veien....

Anbefaler dere heller å gå strandpromenaden i motsatt retning, der er det ingen trapper og dere kommer til mange fine områder med flotte fasjonable hoteller og områder. Fint å gå seg kveldstur der.

God tur, det blir sikkert en super ferie:o)

Hvordan er det å leie bil?

Hvordan er barnesetene? Er litt opptatt av barnas sikkerhet i bil, men synes det virker veldig fint å ha bil et par dager.

Leide dere på forhånd? Hvordan var det å kjøre i traffikken der?

Mange spm fra en førstegangsreisende til syden med barn.

Vi har leid leiligheter som har inkludert vogner til barna, så jeg vet ikke om det følger med noe regntrekk akkurat, men får kanskje ta med noen vindjakker av noe slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...