Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...Noen ting jeg har tenkt på å lurer på.. Jeg skal til ul den 11 januar. Skal ikke ta sprøyte den dagen. Men er jeg ferdig med sprøyter å nesespray da???? jeg har jo ikke mer medisin igjen på den tiden der. Hva om jeg får beskjed om å fortsette å få større doser? Jeg har jo ikke det liggende. Blir litt forvirret.... har noen av dere peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Jeg har alltid hatt mer spray og mer i ampullen på puregon igjen på dagen det er ul jeg....ul dag 10

Som regel må man sette flere sprøyter etter ul. På ul undersøker man størrelsen på folliklene dine og bestemmer hvor mye lenger du skal spraye og stikke. for min del har jeg stukket på ul dagen etter undersøkelsen og dagen etter. Rart du ikke har mer igjen....men uansett så får du en ny resept på mer om du trenger det da.

Lykke til

Skrevet

Hei!

Jeg var også tom da jeg var til ul på fredag. Fikk ny resept av gyn. Han sa også at det var ca 100 IE mer på ampullen enn det som står. Jeg måtte få ny resept å ta ut på apoteket ved gyn. da mitt lokale apotek ikke har dette på lager. Jeg skulle gå på sprøyter to dager ekstra.

Så i kveld er det eggløsningsprøyta.

Lykke til.

Skrevet

Hei.

Jeg måtte gå 3 dager til med sprøyter etter første UL. Jeg hadde igjen på resepten, men hadde ikke tatt ut alt. Hvis du ikke har igjen på resepten får du ny på sykehuset. Hvis du bor på et sted der apoteket ikke har slike medisiner må du kjøpe det på sykehusapoteket.

Lykke til.

Skrevet

Hei

Jeg tenkte også slik som deg, for jeg har fått sprøyter og slikt tom idag, mandag - skal på UL i morra, tirsdag. Men vet at om jeg må sette sprøyter lenger, så får jeg kjøpt det på sykehusapoteket (jeg har også igjen mer på resepten) - men er faktisk usikker på dette med nesesprayen, men mener å ha lest at jeg skal bruke den helt frem til egguttak, så jeg kommer iallefall til å bruke den til jeg hører noe annet. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...