Gå til innhold

Gravid med spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om denne ligger rett, men prøver nå allikevel;)

Jeg har hatt hormonspiral i 2,5år nå og vært veldig fornøyd, helt til for noen måneder siden. Jeg har ikke hatt menstruasjon så lenge jeg har hatt spiralen, men for et par måneder siden så fikk jeg plutselig mensen igjen. Denne begynte svakt og ble sterkere og sterkere, så forsvant det nesten, og plutselig så fossblødde jeg i flere dager. Blødde mer eller mindre i 2måneder. Ringte lege og fikk time for fjerning av spiralen. Jeg hadde også en del vondt i puppene denne perioden, så bare for sikkerhetsskyld tok jeg en graviditetsstest, men denne var negativ. Nå siste ukene så har jeg vært veldig veldig trett, hatt kjempe-vondt i puppene og det virker faktisk som om de har vokst!? I tillegg så har jeg fått en liten mage. Jeg har ikke gått opp i vekt og jeg er ganske tynn fra før, så det er ikke så veldig vanskelig å se, og det er ikke fett;)

Tok en graviditetstest igjen forrige uke, men denne er også negativ.

Skjønner ingenting jeg.. hva kan dette være? Innbilt svangerskap?, svangerskap utenfor livmoren? Svulst?

Jeg har jo spiralen ennå så sjangsen for å bli gravid er jo minimal. Skal og fjerne den førstkommende fredag og skal da snakke med legen min, men er litt bekymret for hele greie:S

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg vil anbefale deg å dra til legen for å ta en blodprøve for å sjekke om du er gravid.

jeg har hatt kobberspiral nå i litt under ett år og fant ut forrige uke at jeg var gravid. Snakket en del med legen og med kobberspiral er det 3 % sjanse for å bli gravid.

Jeg blødde en del i en uke, noe brunt blod. Hadde sterke kramper i magen som kom i tak og da valgte jeg å ta en graviditetstest. den viste seg å være svak positiv. I og med at spiralen sitter der så er det veldig stor sjans for spontanabort og det var det som skjedde med meg.

På grunn av dette har jeg nå fjernet spiralen og gått over på p-piller igjen. Pga infeksjonsfare får jeg ikke sette inn spiral igjen med en gang.

Kom deg til legen og sjekk er mitt råd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...