Gå til innhold

Noen som vet hva vi skal gjøre?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 uker på vei, er ikke i jobb, og får heller ikke dagpenger da jeg akkuratt har bodd et år i danmark og ikke tjent opp nok penger i Norge.

Samboeren jobber i 2 jobber, og jobber ræva av seg. Det er fortsatt ikke nok penger til mat og regninger + husleie. Noen som vet hva vi skal gjøre???

Fortsetter under...

0 hjelp og få fra de firkanta kontor-rottene der. De mener vi ikke har krav på hjelp siden mannen har BSU konto, og derfor mener vi kan bruke av de penene. Men de er sperret og skal brukes på hus om 1 år, dessuten går man på en stor skattesmell ved og bruke av de pengene der.

Men skal prøve NAV trygd. Selvom jeg tviler på det er noe og hente siden jeg ikke får noe fra sosial kontoret.

• 2 uker senere...

Hvis dere lever under norm (et fast beløp som er satt som er det minste to personer kan leve på per måned) har dere rett på hjelp fra sosialkontoret. Dere kan regne det ut, og sende søknad hvis det er for lite. Sosialkontoret gjør ofte feil, så det kan være lurt å høre med fri rettshjelp hvis man får avslag.

• 3 uker senere...

Annonse

bo støtte er for de som ikke har sparepenger. de som har høye utgifter og lite penger. det er sparepengene som ødelegger for dem. Bare slik dere vet det. skaff ny konto. å overfør pengene.dere trenger ikke bevise hvor pengene har tatt veien.de har ikke rett å vite det. jeg har full peiling på allt med sosialkontoret å gjøre. har vert igjennom alle lover og regler når det gjelder den smørja. de prøver seg på ting de ikke har rett til. ta kontakt om du lurer på mere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...