Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Kunne noen som har vært igjennom egguttak forklare meg litt hva som skjer den dagen? Jeg har time i Porsgrunn til uken... Lurer også på hvordan man føler seg etterpå. Vi bor i Oslo, og normalt ville vi jo tatt bilen, men hvis dette snøværet fortsetter kan det bli ganske så kjipe kjøreforhold. Er tog et alternativ, eller kommer jeg til å ønske å sitte i vår egen bil når jeg er ferdig? :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Olianna,

Jeg bor i Oslo og holder til i Porsgrunn. Har hatt to uttak tidligere som ikke var vonde i det hele tatt. Jeg blir utrolig trøtt og sliten av alle medisniene samt blødd endel etterpå så jeg ville ha anbefalt å ta bilen. Det er bare å kjøre sakte og ta tiden til hjelp.Jeg pleier å ha med et pledd og en varmepute på magen og sover som en unge nesten hele veien hjem.

Lykke til med uttaket neste uke, det går så bra så;-)

Skrevet

Hei, jeg hadde egguttak i Bergen og syntest det gikk veldig greit. Først fikk jeg beroligende og muskelavslappende som slo meg helt ut! Selve egguthentingen var vel ikke behagelig, men heller ikke så ille. Så sovnet jeg i sengen jeg hadde fått og når jeg våknet av megselv fikk jeg vite resultatet av uthentingen, men ser ikke for meg å skulle reise på offentlig tog etterpå for var veldig trøtt hele kvelden. Jeg er enig med det andre innlegget. Et pledd, en varmepose til å ha på magen og så kan du evt sove på veien hjem i bilen. Jeg blødde forresten ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg hadde nok også tatt bilen, regner med at det er mannen din som kjører. Jeg ble ganske dårlig at egguttaket mitt. Lå på sykehuset i over en time og hvilte me før vi dro hjem. (husk å beregne dette når du betaler for parkering) Jeg sov noen timer når jeg kom hjem og ettermiddagen var ganske grei.

Jeg ble veldig kvalm, eneste som hjalp var cola.

Du lurte også litt på hva som skjer den dagen. På Ullevål var det slik:

Vi var 4 som skulle til egguttak (litt samlebåndsfølelse) og fikk smertestillende medisiner. Så skulle jeg ligge å hvile en god stund. Mannen min venet utenfor. Han ble med inn til egguttak. Da ligger du i gynekologstol, og jeg vet ikke helt hva de gjør men det er ubehagelig. Det sier seg selv siden de skal inn å hente egg, men det er jo til en god sak og det er over på veldig få minutter. Hvis du er kvalm, har vondt etterpå får du mer smertestillende hvis du ber om det. Etter uttaket lå vi og ventet/hvilte så kom de og fortalte resultatet og vi kunne gå hjem når vi følte for det.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har hatt mine uttak på Nordica i København. Etter en times hvile på klinikken er det rett på shopping :o)

Skrevet

Jeg har hatt tre uttak ved st.olav,

og kunne også dratt på shopping etterpå.

Faktisk kunne jeg gjort det meste foruten å kjøre bil...:o)

Skrevet

Jeg har hatt 2 egguttak. første gangen var jeg veldig dårlig å blødde en del å smerter i magen. andre gangen hadde jeg bare litt vondt/øm i magen men elles bra.

Men er nok godt å sette seg i bilen å slappe av litt mere;0)

Ønsker dere lykketil

Skrevet

Hei!

Jeg hadde uttak i Porsgrunn i august. Veldig greit! Smertestillende først, og litt hvil etterpå (en halvtime eller noe sånn). Var litt bedøvet etterpå, så kunne ikke kjøre selv. Litt vondt utover ettermiddag/kveld, men kunne likegjerne hatt pledd og god bok på toget som å sittet i egen bil.

Dessuten er det kanskje ikke så ille å kjøre bil hvis ikke det blir mer snø. Om det blir regn eller oppholds eller ikke E18 noe problem.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...