Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Har så vondt i ene puppen. Dvs bare i selve knoppen. Tror kanskje det kan være sånn Raynaulds, men er ikke sikker. Har hatt dette en stund. Er vondt når snuppa tar tak, er bare så jeg hiver etter pusten med det samme. Så slipper det litt mens vi ammer, men er ubehagelig hele tiden. Etter amming har det vært en tendens til at knoppen ble hvit og vond, men dette har gitt seg nesten med en gang jeg har presset hånda mot slik som beskrevet på ammehjelpen.no. Men i mårrest ga det seg ikke. Var vannvittig vondt, lå i senga å gråt å vred meg pga smerten. Var jo verre som fødselen pga det slapp jo aldri taket. Riene ga seg iallfall iløpet av et par minutter! La på varme vaskekluter, og det ble litt bedre så lenge kluten var glovarm. Men så snart den kjølnet litt satte krampen inn igjen. Varte i en time før det gav seg. Gruer meg til hver gang snuppa skal patte på det brystet! Men er jo selfølgelig "godpuppen" dette da, med mest melk i! DEt er sånn stikkende smerte. KJennes ut som noen står å stikker 100 nåler rett inn i brystknoppen min. Noen som har gpde råd??? Spurte legen her tidligere om Raynaulds, han hadde ikke hørt om dette, det hadde heller ikke helsesøster. Har sendt HS en link til ammehjelpens side der det står om dette.
Expat Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 JEg er ganske sikker på at du har sopp. Trøske. Om du har det flere plasser på kroppen så kan du be legen om pillekuren, om ikke, så få deg og baby krem/liniment! Snakk med apoteket i dag om soppkrem (har du noe i huset du kan klare deg med til mandag?)
trollet66 Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Jeg lurer på om du ikke kan ha sopp i tilleg til Raynaulds. betennelse/sopp forverrer Raynaulds. Jeg vet akkurat hva du snakker om hva smerten angår, det er helt forferdelig. Dersom du har daktar krem hjemme, kan du smøre på den frem til mandag. Canesten virker dårlig. Holde puppene varme, mellom amminger, lag til risposer(ris i sokker, varmes i microen sammen med litt vann i glass ved siden av..) gå med de på hjemme. Våt klut fungerer ikke så bra synes jeg, fordi når den ikke lengre er vam så blir du heller kald og våt og da setter jo krampene inn igjen. jeg kjøpte disse varmeputene til ammehjelpen,de er helt supre...... Ta en tur til elgen og få avgitt en bakterieprøve, og be samtidig om en kur for sopp, du skal se det vil antakelig hjelpe....
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Har vært borte en stund nå i kveld. Skal nok ta meg en tur til "elgen" ja å få meg noe pillere eller salve/krem. Har bare canesten krem i huset og den vil jeg ikke smøre på puppene som lillemor skal patte på! Fikk noe hos ei venninne nå i kveld som heter brystvortesalve. Smurte på og syns det lindret godt. Ser ut som, og har ca samme konsistens som purelan som æ også va fri for selvfølgelig. Og alt skal man nu trenge i helgene når apoteket har stengt! Var ikke riktig så vondt i kveld da lillemor fikk kveldspupp. Og har heller ikke hatt de kraftige smertene som var i morrest. Men da hadde æ jo melkespreng også, va jo nesten 10 timer siden amming da. LIllemor sover jo 8-10 timer uten pupp nå. Snille pia mi:) Varmeputer ja. Hmm, har nå sånn greier som visstnok e beregnet på å putte i vottene. Er enslags små poser med noe blank flytenede inni. Man trykker på en knapp inni også blir hele greia geleaktig og varm. Kanskje æ skal prøv å putte de inni bh'n... Neste gang den skal brukes må den kokes først for å aktivere den der knappegreie. Veldig fin å legge på vonde skuldre iallfall. Takk for tipsene og god natt.
trollet66 Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 elgen ja....... jeg og mine leifer...... Skulle tatt kurs i touch i mine yngre dager....
trollet66 Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 de varmegreiene som du beskriver fungerer på akkurat samme måten som ammehjelpen sine.. ikke legg de rett på huden, kan fort bli for varmt. ha på en slik og livet blir levelig skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå