Gå til innhold

Hvordan bekrefter legen uten UL?

Tattoomamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har noen erfaringer å komme med?

Jeg har testet positivt 3 ganger nå (siste mnd), og er ganske usikker på hvor langt på vei jeg er.

Forrige gang jeg var gravid ( og mistet etter 4mnd) var jeg 15 uker før jeg oppdaget at jeg var gravid. Hadde mens som vanlig og ingen spes symtomer før jeg en dag våknet og spøy som en gris..

Fastlegen beregnet denne gangen ut i fra forrige mens, som var 4 desember, og ba meg vente med UL til min uke 10. Forrige gang fikk jeg UL og innvendig på første sjekk.

Jeg tror selv jeg er lenger på vei....

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk du ikke innvendig UL denne gangen?

Jeg fikk UL (Ikke innvendig) på første sjekk, i uke 8.. bare for å bekrefte.. Men man ser jo nesten ikke noe så tidlig.. Må zoome inn så mye at alt blir utydelig..

Uansett, søs, så er det vel ikke så nøye...? Altså, at du ikke får vite hvor langt du er på vei enda? Det viktigste er jo at du er gravid :) (hipp hipp! :P) Og sånn skal det forbli denne gangen.. For det har jeg bestemt..

Du vil jo uansett få vite hvor langt du er på vei etterhvert tenker jeg da..

Skrevet

Jeg finner jo ut av det når ungen kommer :D Ha, ha...

Bare syns de praktiserer så forskjellig rundt omkring....Dessuten- jeg er NYSKJERRIG!!!!

Skrevet

Alle får innvendig Ul tidlig i svangerskapet... Ultralyd er i utgang dyrt.. men som gravide har vi rett på dette gratis. Grunne til at vi ikke blir sendt på ultralyd tidlig i svangerskapet er fordi det er egentlig ingen vits. Vi blir sendt på ultralyd for å ta måling, fastsette termin å kunne se om det er noe gale med barnet. Du kan visst du ønsker oppsøke en privat klinikk å få ultralyd før. Du blir nok ikke kallt inn før til vanlig ultralyd før rundt uke 20. Ved beskymring el. annet kan du bli henvist til sykehuset før.

Jeg var 12 uker påvei da jeg fikk min første ul, dette fordi jeg vurderte abort å måtte da vite hvor langt på vei jeg var...

Vanskelig si hvor langt du er på vei... må¨bare regne utifra siste mens.

Skrevet

Anonym:

Takk... Jeg skal på UL på mandag, så da får jeg jo se.Rart legene praktisrer så forskjellig, første legesjekken denne gangen snakket vi bare, forrig gang var det GU og UL og full pakke... Vel, takk for at du tok deg bryet med å svare :D

• 3 uker senere...
Skrevet

Med andremann tok legen GU på meg og kjente på livmora for å fastslå sånn ca hvor langt jeg var kommet.. Det var ikke godt, og det stemte heller ikke! Men han henviste meg samtidig til en tidlig UL for å fastslå hvor langt på vei jeg var (var 19 så det ble den ordinære istedet =)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...