Gå til innhold

Vondt i halebeinet; noen som har erfaring med det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle får løsning i bekkenet, men spørsmålet er om det er symtomgivende eller ikke. Så man kan kjenne det litt, eller man kan kjenne det så mye at det er hemmende for daglig aktivitet.

Det jeg mener er at om man får bekkenløsning vil ikke nødvendigvis si at man må ha det vondt hele tiden , for vi alle får det på at eller annet hvis, men det er desverre mye verre for noen enn for andre.

Jeg har det akkurat som Mullemor. Sitter jeg for lenge ved bordet (på sånne rette i ryggen stoler) kjennes det ut som jeg er 90 år med gangsperre etterpå. Og om jeg ligger i feil type seng, så kjennes det ut som halebeinet er i ferd med å dette av.

Trikset jeg har funnet frem til, er at jeg er i noen som helst stilling for lenge. Om du sitter mye, så reis deg ofte og gå litt rundt.

For en natt med god seng, så er som regel plagene borte helt til jeg er uomtenksom igjen. Les litt i den artikkelen om hun som tok doktorgrad i bekkenløsning. Der er det sikkert mye til hjelp for mange.

Jeg er veldig tung fra før av og er derfor veldig var på bekken og korsryggplager , men foreløbig går det veldig bra med kun noen enkle grep.

Lykke til !

klem

Sitter du litt bakoverlent fordi magen har begynt å bli stor? Da kan det presse ekstra på halebeinet slik at du får vondt. Det beste er å sitte rett på rumpemusklene. Det gikk i hvert fall over igjen for meg da jeg ble oppmerksom på sittestillingen.

På samme måte fikk jeg mindre vondt i korsryggen av å gå rett. Tenke at man ikke skal lene seg bakover for å justere balansepunktet, men helle litt forover mens man går altså.

Håper tipset hjelper og at det ikke er starten på bekkenløsning!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...