Pysjen Skrevet 5. januar 2008 #1 Skrevet 5. januar 2008 Fikk dere komme til UL med en gang? samme dag?
Dojamor Skrevet 5. januar 2008 #2 Skrevet 5. januar 2008 Hei! Jeg har slitt med blødninger både i forrige svangerskap og i dette, og min erfaring er at det er liten vits i å kontakte lege:-/ Etter flere mislykkede graviditeter, samt den ene hvor det gikk bra...så har jeg kun hatt direkte kontakt med sykehuset i dette svangerskapet. Går selvsagt til vanlige kontroller hos legen, men når det gjelder blødninger så kan jo ikke han finne ut noe allikevel. Det er kun ultralyd som gir deg et tilfredstillende svar. Du kan jo selvsagt ta "runden" med GU, blodprøver og HCG-målinger, men det blir så mye ventetid og bekymringer av det. På sykehuset er de alltid blide og forståelsesfulle, og jeg får komme inn der med én gang dersom jeg har blødning. De sier jo at man helst ikke skal stresse når man har blødninger, så derfor synes også de på sykehuset at det er like greit jeg kommer inn med én gang. Det tar dem 5 minutter å sjekke at alt står bra til, og det sparer meg for store bekymringer. Nå har jeg (heldigvis) klart meg gjennom noen blødninger uten å måtte be om ultralyd også, og det er jeg litt stolt av. Jobber hardt for å ikke bli "panisk"...men det er ikke lett når man har en historie som min:-) Ønsker deg masse lykke til! :-)) Klem
petiteM's Skrevet 5. januar 2008 #3 Skrevet 5. januar 2008 Fikk henvisning til UL som jeg tok med til privat gynekolog samme dag. Der var det tilfeldigvis en pasient som ikke hadde dukket opp, så fikk undersøkelse med det samme. Hadde evt. prøvd meg hos noen andre/sykehuset hvis det ikke hadde gått. Legen syntes ikke det var noen vits å vente på blodprøver. For å komme på sykehus trenger man også en henvisning. Enten fra fastleger, legevakt eller privat spesialist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå