Gå til innhold

noen her som vet mye om akvarium å gravide fisker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en fisk som nermest ser helt sprengt ut for den er så gravid.. har satt den i ett slikt fødeakvarium men har ikke på den bøylen som fiskeungene skal ramle oppi.. kan den store fisken spise barna sine?

Fortsetter under...

Skrevet

Har ikke peiling selv, men mannen min sier at de kan spise ungene sine, han anbefalte å ta ut den store fisken med en gang ungene ble født eller sette på den bøylen når du legge deg.

Skrevet

men er det meningen at jeg må følge med den store helt til den har født? evn. hvordan vet jeg at den er i fødsel?

Skrevet

Moren må fjernes ellers spiser hun de opp. Faren og.

Annonse

Skrevet

Med fare for å virke dum her.. Hehe.. Fisk føder vel ikke? Legger ikke de rogn som blir til babyfisk? Trodde det bare var pattedyr som fødte levende unger jeg?

Nå vet jeg ekstremt lite om akvariefisk altså, men jeg trodde vitterlig at alle fisker, hva heter det, gyter?

Nei nå ble jeg nysgjerrig altså :)

Skrevet

Spurte mannen min igjen, han sier at fødselen kan skje veldig fort, men så lenge du har nett som de detter ned i blir de jo ikke spist, men greit å sjekke en gang iblant. Når fisken har født bør hun tilbake i det store akvariet med en gang. Du kan gjerne ha en plante i fødeakvariet, det hjelper jo for oksygen.

Lykke til med fødsel da: )

Skrevet

jeg og har molly og når en av de føder har jeg de i karet. når jeg ser barna har kommet tar jeg henne ut.... skjer det på natt så får det bare bli sånn. har skjedd et par ganger og det var iallefall mange babyfisker der:-)

ikke plante neddi der nei. el...hvis du vil så kan du jo gjøre det da:-)

Skrevet

Måtte google litt og da kom jeg over dette på et akvariumforum:

"Molly er en levendefødende tannkarpe som føder på måndelige intervaler, de burde ha salt i vannet for å hindre angrep av hvitprikk."

Så jammen føder de levende unger:) Trodde alle fisk gytet jeg med rogn og sånn, men tok visst feil:)

Lykke til med fiskefødsel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...